vrijdag 13 december 2013

De laatste loodjes

Uiteraard wist ik dat ik al aardig wat kilometers gefietst had dit jaar en dat was prima zo. Geen doelen meer, alleen nog wat vossenritjes en uitbollen naar het einde van het jaar. Althans....zo was het tot een week geleden....

Toen bekeek ik mijn gegevens op Strava en zag dat ik nog 450 km te gaan had om op een jaartotaal van 12.000km te komen. 450km en nog 3 weken te gaan dit jaar. Dat is "slechts" 150km per week. Dat moest te doen zijn. Zeg nou zelf: hoe vaak ben je in de gelegenheid om de 12.000km jaar grens aan te tikken? Dit was wellicht de laatste keer dat er een dergelijke mogelijkheid zich voor zou doen. Die uitdaging wilde ik nog wel even aangaan zo op het einde van het jaar.

Dus heb ik me afgelopen week maar weer uit de slaapstand getrokken en ben begonnen door 2 dagen op de fiets naar het werk te gaan. Dat is bijna 50km per dag, dus gelijk al 100km op de teller deze week. Na weken lang druk op het werk geweest te zijn deed zich vanmiddag een andere "window of opportunity" voor. Ik had geen afspraken gepland staan voor mijn vrije vrijdagmiddag én het was droog. Kortom: er zou vanmiddag gefietst kunnen worden. Ok, het was wel vies koud, maar daar kun je je tegen kleden.

Dus heb ik vanmiddag de stoute fietsschoenen maar aangetrokken en ben de route gaan rijden die ik gisteravond in Strava had voorbereid. Bij thuiskomst had ik ruim 100km op de teller staan. Dat is dus al 200km voor deze week. Tel daarbij de vossenrit van a.s. zondag op en dan staat de teller op ~250km. Dat betekent dat er na deze week nog maar 200km in twee weken resteren tot het 12.000km doel. Dat moet te doen zijn!

0 reacties: