donderdag 5 november 2015

El Camino, en plannen voor de generale repetitie

Afgelopen zomer moest ik mijn 6-daagse fietstocht vanuit Frankrijk na 3 dagen afblazen in verband met zadelproblemen. Dat was wel even jammer, alhoewel met de fiets in de TGV terug ook een hele ervaring was. Maar toch, dergelijke lullige problemen wil je niet meemaken als je een maand vrijgenomen en een reis naar Santiago de Compostela gepland hebt.

Om die reden heb ik één maand voor mijn pelgrimage naar Santiago een proefrit gepland van een paar dagen. Een soort van generale repetitie zeg maar. Doel: het testen van alle "gear". Mocht er toch nog iets fout zitten, dan valt het wellicht nog tijdig te verhelpen.

Zelf zat ik te denken aan een rondje Nederland, een rondje door de Eifel, of een rondje UK voor deze generale repetitie, maar ik was er nog niet helemaal uit.  Tot vandaag toen Pelgrim en collega Nico Weening met een nog leuker idee op de proppen kwam:

Met de ferry van Rotterdam naar Hull. Vervolgens in een dag of vier van Hull naar Harwich fietsen. En daarna weer van Harwich met de ferry terug naar Hoek van Holland. En dan komtie vervolgens ook ook nog een site te op de proppen waar de hele route Hull-Harwich op beschreven is. Kortom: helemaal leuk!
De fietsroute van Hull naar Harwich
En als dan diezelfde collega ook wel zin heeft om die generale repetitie mee te fietsen dan heb je al snel een serieus plan in de steigers staan:






Het wordt steeds leuker..:-)
To be continued...

0 reacties: