zondag 13 december 2015

Seven days in a row

Het klinkt misschien gek,  maar in de bijna 70.000km die ik in de afgelopen 6 jaren heb gefietst heb ik - tot afgelopen week - nog nooit 7 dagen aaneengesloten gefietst. Dus 7 dagen zonder een rustdag.

In de Tour des Alpes in 2014 fietste ik 5 dagen achter elkaar. Weliswaar meer dan 900km, maar desalniettemin geen 7 dagen.

En tijdens de Tour For Life in 2012, die acht fietsdagen kende, heb ik als gevolg van mijn knieblessure op dag 7 niet gefietst maar een rustdag genomen. Dag 8 heb ik wel weer mee gefietst, maar toen was de serie van zeven dus al doorbroken.

Tot afgelopen week dus.  In mijn jacht op de 14.000km voor dit jaar moest ik afgelopen week nog even flink aan de bak en het toeval wilde dat ik elke dag de mogelijkheid heb gezien te fietsen. Dit was echt een toeval want ik probeer het fietsen zo soepel mogelijk in te plannen, waarbij een rustdag helemaal niet erg is.
Seven days in a row cycling
Wat ik me afgelopen week ook nog realiseerde is dat ik aankomende maand mei ook 3 weken bijna onafgebroken op de fiets zit als ik onderweg ben naar Santiago de Compostela. Deze week, en wellicht ook nog de volgende twee weken, zijn dus ook mooie graadmeter hoe dit voelt. Het zadel zit in ieder geval goed, dus daar verwacht ik geen problemen meer mee :-)
Pedala!

0 reacties: