donderdag 3 maart 2016

Het aftellen is begonnen (week N minus 8).

Santiago de Compostela. Tot twee weken terug verliepen de voorbereidingen van een leien dakje. Materiaal stukje-bij-beetje aanschaffen en ondertussen lekker door blijven trainen. Door de nieuwe Tacx en het zachte weer in de winter helemaal geen gas terug hoeven nemen qua trainingsomvang en afstand. Dat was tot twee weken terug dus.

Op woensdagavond 17 februari plotseling kriebelhoest en verhoging. De daarop volgende 4 dagen dikke griep. Hele dagen op bed liggen met verhoging en niets meer kunnen / willen. Na een week kwam er weer een beetje leven in me, maar die vervelende hoest bleef. Die was ondertussen ook al aardig op mijn longen gaan zitten en daar heb ik slechte ervaringen mee. Een paar jaar geleden resulteerde dat in een longontsteking die na ziekenhuisbezoek en een maand non-stop antibiotica pas bedwongen kon worden. Dat dus liever niet weer.

We zijn ondertussen weer een week verder en de hoest zit er nog steeds. Morgen staat een bezoek bij de dokter gepland. Maar eens kijken wat die er van zegt.

Maar de klok tikt gestaag door en op het moment van schrijven  heb ik nog 8 weken te gaan tot mijn vertrek naar Santiago de Compostela. De "generale repetitie" trip van Hull naar Harwich is al over 4 weken. Dat komt dus echt snel dichterbij.

Het is de bedoeling dat de VanNicholas Zephyr (titanium) racefiets helemaal klaar is bij vertrek naar Hull. Op dit ogenblik doet hij nog dienst op de Tacx, maar binnenkort haal ik hem er af en gaat hij naar de fietsenmaker om van een nieuwe ketting en cassette te worden voorzien. Dan nog een paar weken inrijden, en dan er mee op weg naar Hull.

Ondertussen hoop ik maar dat de hoest binnen vier weken verdwenen is. Met of zonder hulp van antibiotica. Voorbereidingen lopen altijd anders dan je had bedacht, maar desondanks... het aftellen is hierbij officieel begonnen.


3 reacties:

Camino Nico zei

Beterschap!

Unknown zei

Ook van ons een voorspoedig en volledig herstel gewenst. Gelet op je einddoel komt dat vast goed.
Pa en ma

Johan Barelds zei

Bedankt! Ben vanochtend bij de dokter geweest en het resultaat is een beginnende longontsteking. Was er volgens haar op tijd bij en ben nu aan een antibiotica kuurtje.