donderdag 31 maart 2016

Dag 2: Oisterwijk - Valkenburg

Om half zeven ging de wekker vanochtend in mijn luxe kamer op Landgoed Rosep. De weersvoorspellingen waren niet al te best dus gingen de schoenhoezen gelijk maar aan. Na een ontbijt was het nog even onwennig de fietstassen weer volpakken maar daarna kon ik gaan. We schrijven 8.00 uur.
Fraaie natuur in Brabant
De route van voor vandaag is +/- 110km en gaat voor een deel door Belgie. Hiermee snijdt ik de knik tussen Brabant en Limburg kort. Het is nog droog maar volgens buienradar krijg ik rond 9.00 uur mijn eerste bui. Gelukkig blijft die uit en pas aan het einde van de rit rijdt ik in de regen. Het is opmerkelijk hoeveel zaken er nog zo door je hoofd vliegen de eerste dagen. Naarmate je langer onderweg bent komen je hersens tot rust onder de voortdurende monotone inspanning. Maar zover was het nog niet vanochtend. Het eerste gedeelte tot aan de Belgische grens had ik eigenlijk geen beeld bij. Ik had geen idee wat te verwachten en was dan ook aangenaam verrast door de mooie dorpjes en al het natuurschoon.
In Belgie liep de route voor een groot deel over het jaagpad van het kanalenstelsel. Wel fraai, maar wel een stuk eentoniger. Bij Maasmechelen vormden de oude kolenmijnen een mooie afwisseling.
De kolenmijnen bij Maasmechelen
Het venijn zat hem in de laatste 20 kilometer toen het onafgebroken ging regenen en de Limburgse heuvels nog doorkruist moesten worden.  Om 13.30 uur kon ik de Garmin afklokken bij mijn slaapplaats Hotel LeTo. Tot nu toe gaat het prima met het zadel en is er nog geen sprake van 'saddle soar'. Ik moet toegeven dat ik erg benieuwd ben hoe dat de komende twee dagen verloopt. Mocht het dan alsnog weer fout gaan dan wordt Santiago de Compostela heel twijfelachtig. Kom ik de komende dagen wel goed door dan moet het in mei ook wel lukken. Wat ik me vandaag ook realiseerde is om elke dag te dubbelchecken of ik niets vergeten ben in het hotel van die dag. Vergeet ik iets, dan ben ik het kwijt. En dan kan ik op een reis van een maand natuurlijk niet hebben. Ik probeer me daarom een vaste check routine aan te leren. Morgen ga ik weer terug Belgie is in. Het gaat in bijna een rechte streep richting Antwerpen. Vlak voor Antwerpen, na 110km is mijn volgende overnachting. Tot morgen!
Can't touch this!
 
Praalwagens hiding place.
 
Mijn dagelijkse cockpit
 
De eindstand van vandaag

0 reacties: