zondag 13 maart 2016

Het beste paard van Tacx (Week N minus 7)

Afgelopen week was het zover. Het was tijd om de VanNicholas titanium fiets van de Tacx af te halen en klaar te maken voor de Santiago toer. Dus een afspraak gemaakt met Menno van TuttoBici (http://www.allesvoorderacefiets.nl/) om door de materiaal lijst te lopen en de fiets te brengen voor een grote beurt. Menno is fiets mechanieker en denkt met me mee over mijn reis en de voorbereidingen en dat is erg prettig.

Zaterdagochtend dus bij Menno op de zaak langsgegaan en een flinke partij tools en onderdelen gekocht. Zaken als b.v. een kettingpons, chain-link, verloopstukje frans ventiel naar Dunlop, binnenbandjes etc. Daarna hebben we een vervolgafspraak geprikt voor aanstaande woensdagavond. Menno zal mij dan middels een soort van workshop wat specifieke onderhouds werkzaamheden aan de fiets voordoen / aanleren. Dat zijn belangrijke vaardigheden aangezien ik toch een maand alleen onderweg ben. Mocht ik pech krijgen dan ben ik in eerste instantie op mezelf aangewezen.

De VanNicholas krijgt diezelfde avond een nieuwe cassette, ketting en voorbladen zodat hij er weer helemaal tiptop bij staat. De komende weken kan hij dan verder getest en ingereden worden en gaat hij over 3 weken mee naar Hull-Harwich voor de generale repetitie van de Santiago tour.

Ondertussen is mijn antibiotica kuur afgelopen en gaat het een stuk beter met mijn gehoest. Als het herstel zich zo doorzet ben ik op tijd weer helemaal gezond om en-route te gaan.

Kortom: de voorbereidingen zijn in volle gang en "so far, so good".

To be continued...

0 reacties: