donderdag 1 december 2016

Het frame is binnen!

Na één mislukte bezorgpoging is het dan de tweede keer toch gelukt. Het nieuwe Genesis Croix de Fer frame is binnen. En in het echt is hij al net zo fraai als op de plaatjes.
Uiteraard heb ik in de tussentijd niet stil gezeten en heb ik me verdiept in wielen, Schijfremmen en alles wat er nog verder op en aan de fiets moet komen.
De volgende zaken staan nog op het verlanglijstje:
  • Shimano 105, 11-speed zwart groepset
  • TRP HY-RD remklauwen zwart
  • DT Swiss 511 DB wielset, 32-spaaks
  • En uiteraard weer een Gilles Berhoud Aspin zadel om het af te maken.
Over de banden ben ik nog niet uit. Dat zal ook een beetje afhangen van het doel waarvoor de fiets als eerste ingezet gaat worden. Voor meerdaagse tochten waarbij er ook off-road gereden kan worden zit ik te denken aan Schwalbe Marathon Mondial 35mm banden.  Maar voor on-road ritjes only worden het waarschijnlijk de beproefde Continental 4 season 28mm bandjes. 

Voorlopig maar even weer sparen. Heeft als bijkomend voordeel dat je meer voorpret hebt.

To be continued....

0 reacties: