maandag 1 maart 2010

Rondje HvH-Maasluis, 50 kilometer, 1 uur en 56 minuten

Na een week niet-fietsen moet er natuurlijk weer snel getraind worden.
Het is 1 maart dus het officiële trainingsschema is in werking getreden..:-)

Na het werk snel omgekleed en op de fiets gesprongen.
Eerst vanuit Wateringen naar Kijkduin.
Van daaruit via het fietspad door de duinen naar Hoek van Holland.

Onderweg werd ik ingehaald door een soort van "oermens op MTB".
Deze krachtfietser kwam met een gangetje van 30km per uur, wind tegen, op zijn "brommerbanden" mij voorbij.
Dat kon ik natuurlijk niet laten gebeuren en ben direct aangepikt.
Kop-over-kop kwamen we uiteindelijk in de buurt van HvH aan waarna hij eraf ging.
Door die dolle rit was ik bijna al compleet verzuurd halverwege mijn rondje..:-)
Gelukkig had ik langs de Nieuwe Waterweg de wind in de rug richting Maassluis.
Via Maassluis en Schipluiden kwam ik uiteindelijk weer in Wateringen terug.
Detail: ik reed +/-5 minuten sneller dan hetzelfde rondje vlak voor de wintersport; Bloeddoping from Austria?

Vooral de komende maand is het handig om te weten hoe laat de zonsondergang is ivm het fietsen 's-avonds. Buienradar.nl heeft hier een handige tabel beschikbaar.



Aantal:
11
Tot. duur:
17:42
Tot.afstand:
400
Gewicht:
79
Rustpols:
-
Zone
D2


0 reacties: