vrijdag 11 juni 2010

Overpeinzingen....

Vertrouwen
Ergens weet ik het al weken. Het doel wat ik me voor dit jaar heb gesteld, het uitfietsen van de klassieker Luik-Bastenaken-Luik ga ik zeker halen. Na afgelopen weekend de 150km van Limburgs Mooiste te hebben gereden is dat vertrouwen alleen maar toegenomen. Ik ben niet "bang" meer voor LBL. Het is niet meer de vraag óf ik hem zal uitrijden, hooguit nog hoe hard ik hem zal rijden. Overigens wel een gevaarlijk gevoel, dat vertrouwen op de goede afloop. Overmoed ligt op de loer!

Volgend jaar
En wat doe je als je je doel van dit jaar voor je gevoel eigenlijk al binnen hebt? Juist! dan begin je alvast voorzichtig te denken aan volgend jaar. Met alle investeringen in apparatuur, kennis, ervaring en training die ik dit jaar heb gepleegd zal het sportieve doel voor 2011 ook bijna zeker weer een cyclo zijn. De vraag is echter meteen: wélke cyclo? Onbewust heb ik daar de afgelopen weken veel over nagedacht. En steeds vaker gonst er dezelfde cyclo door mijn hoofd....marmotte, marmotte.... Dat is pas een cyclo waar ik echt bang voor ben! Is het een realistisch doel? Is het niet te hoog gegrepen? Voorlopig probeer ik de gedachten er over nog maar even weg te stoppen. Voor hoe lang zal me dat lukken? Ik weet zeker dat ze binnenkort weer de kop opsteken...:-)

1 reacties:

Carbonfire zei

Hey Johan. Ik kende jouw blog nog niet, maar door jouw reactie op mijn blog nu ook gevonden. Als ik zo blader, lijkt me La Marmotte een mooie, en zeer zeker haalbare, uitdaging voor 2011 voor jou.
Train ze, en blog ze!!!