vrijdag 7 januari 2011

Weer terug op de racer!

Euforie!
Het is al weer sinds begin december dat ik niet meer op de racer heb gefietst. Nu alle sneeuw en ijs weggesmolten is, is het moment daar om hem met 2011 kennis te laten maken. Ik til hem op om hem uit de schuur te halen. Oei wat is hij toch lekker licht! Da's wel even andere koek dan mijn crosser. De eerste kilometers door de duinen richting Hoek van Holland gaan heerlijk. Zonder enige noemenswaardige inspanning zit ik al weer rond 30km het uur. De euforie houdt het hele stuk tot en met Hoek van Holland aan. En dan ineens is het over met de pret en de euforie. Tegenwind!

Tegenwind
Het is me gelijk duidelijk waar de hernieuwde verliefdheid voor mijn racer aan te danken was. Maak me gek met een lekker rugwindje!  Maar vanaf Hoek van Holland naar Vlaardingen is het weer ouderwets bikkelen geblazen. En opeens rijdt de racer ook niet meer zo lekker. Pijn in mijn reet van het harde(re) zadel,  pijn in mijn onderrug van het (verder) voorover gebogen zitten. Kortom: ik ben weer met beide voeten op aarde beland. Op het gemak en in een lekker licht bergverzetje peddel ik uiteindelijk op het gemak tegen de wind in naar Vlaardingen. Geen haast nog in deze tijd van het jaar.

Ergonomie
Vanaf Vlaardingen is het weer wind mee naar huis, maar de euforie keer niet meer terug. Het is wel duidelijk dat er nog wat schort aan de ergonomie van de racer en/of het zadel. Ik neem me voor de volgende rit op de racer met het grotere, zachtere zadel van de crosser te gaan rijden. Eens kijken of dat nog nieuwe inzichten geeft. Zondag weer fietsen.


Racefiets57 km (1x)
Cross-hybride112 km (2x)
Spinning1x
Cross-trainer-

0 reacties: