donderdag 3 maart 2011

Benenwagen training

Vanaf afgelopen zaterdag geniet ik met de familie van een weekje skieen in Fugen, Oostenrijk. En skieen is dus precies wat we tot nu toe elke dag hebben gedaan. Nu is dat geen straf, want de sneeuw is uitstekend en het is lekker zonning, dus precies zoals een ski vakantie moet zijn.

Beetje werken
Maar na 5 dagen skieen was ik wel even toe aan wat anders. Dus toen de hele familie vandaag richting Mayrhofen was afgereisd om het skigebied aldaar te verkennen, ben ik in het appartement wat voor mezelf aan het rommelen geslagen. Alvast wat zakelijke email verwerkt zodat ik bij terugkomst thuis niet honderden emails te verstouwen heb, en verder nog wat andere werk gerelateerde klusjes gedaan, waarvoor een vakantiedag zich prima leent.

Bergwandelen
Aangezien ik de de hele morgen binnen had gezeten wilde ik vanmiddag, rond tweeen, even een ommetje maken. De wandeling ging ongemerkt de weg richting HochFugen op. Hochfugen, moet u weten, ligt boven in de bergen, 12km gaans vanaf Fugen. Je kunt er alleen via een smalle bergweg komen. Zoals gezegd was ik dus onderweg naar Hochfugen en het bergop wandelen ging eigenlijk best wel lekker.

Toen de diesel eenmaal op gang gekomen was kwam al snel de gedachte boven: waarom eigenlijk niet gelijk doorlopen naar HochFugen. Vanuit HochFugen kan ik dan de ski-bus weer terug nemen en ben ik voor het avondeten weer thuis. En zo gezegd zo gedaan. Na 2 uren pittig doorlopen kwam ik in HochFugen aan waar ik per kerende ski-bus gelijk weer terug gegaan ben. Rond vijfen zat ik vervolgens alweer met de rest van de familie aan de apres-ski. Lekker!

'Etappenziel' van de benenwagen training: HochFugen
En zo is het gekomen dat ik toch nog een -sort off- training gedaan heb vandaag. Een zogenaamde benenwagen training zullen we maar zeggen. De details van de wandeling kun je hier vinden. Ski-Heil!

0 reacties: