zondag 19 juni 2011

Jan Jassen Classic....not.

Zaterdag was de dag dat zwager Cees en ik de Jan Janssen Classic zouden gaan fietsen. Geheel volgens de jaarplanning. Het doel was de 150km variant. Ik had met Cees afgesproken dat ik hem om 08.00 uur zou oppikken zodat we rond 09.00 uur in Wageningen zouden zijn om te starten.

Zaterdagochtend 07.15 uur: ik worstel om mijn bed uit te komen. Ik voel nog een enorme moeheid in mijn lichaam en alles in me schreeuwt om weer het bed in te duiken en te gaan slapen. Daarbij giert de wind om het huis en heeft het de hele nacht gehoost. Dit wordt me allemaal te veel. Fietsen moet leuk zijn en dat is dit niet. Met mijn slaapdronken kop bel ik Cees op: "Ik ga niet Cees, te slecht weer". Binnen twee tellen lig ik weer in bed om vervolgens om 10.30 uur weer wakker te worden. Volgens mij heb ik een goede keus gemaakt, alhoewel ik vrees dat me dit nog wel op wat commentaar van Cees komt te staan.

Dan zondagochtend maar een rondje. Na aanvankelijk ingezet te hebben op een grote rond om Rotterdam van 130km ben ik uiteindelijk uitgekomen op een rondje freewheelen op de cross-hybride van +/- 70km.  Dus maar lekker een beetje door de bossen en duinen wezen crossen om uiteindelijk toch weer op mijn vaste trainingsrondje te belanden. Na 70km was ik blij dat ik weer thuis was. Het lichaam heeft er duidelijk nog geen zin in na de 11-stedentocht van afgelopen maandag. Nog maar even wat meer geduld hebben....

Racefiets
4666 km (53x)
176:19 uur
Cross-hybride
587 km (10x)
25:41 uur
Totaal
5253 km

0 reacties: