donderdag 1 september 2011

Retourtje Hoofddorp

Vanmiddag had ik voor mijn werk een project meeting om 15.00 uur in Hoofddorp. Den Haag Hoofddorp is 50km. Een mooie afstand om op en neer te fietsen realiseerde ik me vandaag. Dus tussen de middag heb ik snel de fietsspulletjes klaargezet. De IPad ook mee in de rugzak voor de aantekeningen en email. Omdat de racert voor een laatste beurt bij de fietsenmaker is was ik aangewezen op de Cube.

Uiteraard zat Murphy om de hoek gezellig mee te kijken want toen ik wilde vertrekken ging er van alles mis. Mmm...band wat zacht. Snel oppompen. Shit, bidon vergeten. Snel nog even vullen. En toen ik uiteindelijk dan toch klaar was bleek de route niet goed in de Garmin gezet te zijn. De nieuwe Garmin Web plugin bljikt niet goed te werken. Dus in de fietskleding weer achter de computer om toch de route er in te krijgen.

Uiteindelijk vertrok ik om 13.03 uur. Veel te laat voor een tocht van 50km op de mountainbike waar je je bij aankomst je ook nog eerst moet omkleden. Er zat dus niets anders op dan de tijdrit houding aan te nemen en te gaan als de brandweer. En dat heb ik gedaan. Stevig gestresst ben ik als een raket richting Hoofddorp geschoten. De hele rit heb ik, als een boerenknecht die naar het werk gaat, plat op het cross-hybride stuur gelegen. Uiteraard stond er tegenwind en stond er ook nog ergens een brug veel te lang open. Rond 14.50 uur arriveerde ik, heb de fiets geparkeerd, ben het toilet ingeschoten om me om te kleden en op 15.00 uur stipt kwam ik de vergaderruimte binnen alsof er niets aan de hand was. Pffft....wat een stress.
Mooie plaatjes in het Groene Hart
Gelukkig verliep de vergadering als een zonnetje en rond vijfen kon ik me weer in de fietskleding hijsen om terug naar huis te gaan. Alsof het symbolisch bedoeld was scheen het zonnetje uitbundig en had ik de wind mee. Zonder stress en met een mooi ommetje door het groene hart ben ik rustig naar huis gepeddeld. Twee uur later arriveerde ik, met toch wel flink moeie benen, weer in Den Haag. Wat een rare fietsdag! Positieve insteek: toch maar even weer 107 trainings kilometers meegepakt waarvan de helft zelfs als tijdrit..:-). De laatste loodjes voor volgende week. Ik kijk er stiekum al een beetje naar uit om na de AtoSTour het gas terug te nemen qua training. Het einde is in zicht...



Racefiets
7212 km (79x)
274:39 uur
Cross-hybride
695 km (12x)
29:43 uur
Totaal
7907 km

0 reacties: