zaterdag 22 december 2012

Tot ziens 2012, welkom 2013!

Het is al weer zo ver, het jaar zit er al bijna weer op. Een jaar waar toch wel het een en ander gebeurd is. Uiteraard de Tour for Life, de beklimming van de Stelvio Pass, maar ook 2 valpartijen en natuurlijk de aanschaf van een nieuwe fiets.

Met name de Tour for Life heeft toch wel de stempel op dit jaar gedrukt. Met ons team veel gedaan om de benodigde 15.000,- euro sponsorgeld bij elkaar te krijgen. Daarnaast veel fietsen en natuurlijk uiteindelijk de Tour zelf. Een mooie ervaring voor een mooi doel.

En hoewel ik  het behalen van een totaal aantal kilometers dit jaar niet tot doel had gesteld, was dit wel het "best jaar ever" qua kilometers. Maar liefst 11.326 km heb ik op het moment van schrijven op de teller staan en we zijn er nog niet helemaal. Volgende week hoop ik ook nog wat te fietsen, als het weer het toestaat.

Als ik terug kijk lijken de fiets gebeurtenissen al veel verder weg te liggen dan 2012. Gevoelsmatig liggen de goede conditie en mooie prestaties eerder al jaren dan maanden terug. Mijn conditie staat al een tijdje in de winterstand, ik ben al weer 4 kilo aangekomen sinds de Tour for Life in augustus, en de hartslag in rust ligt ook al weer 15 slagen hoger. Maar goed, de kalender zegt dat we hier het jaar eindigen, dus dat doen we dan ook maar.

Vooruitzicht
Op dit ogenblik ben ik al weer voorzichtig de draad aan het oppakken voor 2013. De eerste contouren van het jaar programma 2013 zijn al weer zichtbaar en ik begin al weer zin te krijgen om frequenter en langer te gaan fietsen. Voorlopig richt ik me op einde februari. Dan gaan we met de twitteraars de ontwakingstocht fietsen (100km). En daar wil ik me natuurlijk wel enigzins fit vertonen.

Doel 2013
Nog steeds ben ik niet tegen hét evenement aangelopen wat ik tot doel van 2013 zou willen benoemen. Er zijn door dees-en-geen wel allerlei mooie suggesties gedaan, maar ik heb nog steeds geen 'aha-erlebnis' gekregen. En wellicht gaat dat ook helemaal niet gebeuren. Het kan niet elk jaar een overtreffende trap van het vorige jaar zijn. En zolang het ultieme doel voor 2013 nog even op zich laat wachten richt ik me in de tussentijd op een mooie lange tocht ergens eind juni. Bij voorbeeld de 201km route van de omloop Math Salden.

Prettige Feestdagen!
Ik wens iedereen prachtige feestdagen en een mooie jaarwisseling. En voor het komende jaar gezondheid, geluk en natuurlijk ook financiële voorspoed..:-). Maar vooral natuurlijk weer veel gezonde en mooie fietskilometers. Pedala!

Met vriendelijke groet,
Johan Barelds

1 reacties:

Martin Kool zei

pfieuuuuwwwww dik 11-duizend km!! Respect man. Als jij de komende maanden een beetje 'onderhoud' pleegt fiets je ons allemaal zoek bij die ontwakingstocht. :-) Prettige dagen!!