dinsdag 26 januari 2010

D-Day...

Vanochtend me om 08.00 uur gemeld in de kliniek.
Heb een eigen kamer toegewezen gekregen en mag me in operatieschort en trombose steunkousen hijsen.
Om 09.00 uur wordt ik gehaald.
In de operatiekamer krijg ik via een infuus een "coctailtje" toegediend en binnen enkele tellen ben ik onder zeil.
Als ik weer bijkom is het rond 12.30 uur en lig ik bij te komen op de verkoeverkamer.
Ik merk dat ik diep weg ben geweest en ben nog even licht misselijk.
Op mijn rug zit een dik plakkaat met gaas die op de hechting drukt wat het liggen er niet prettiger op maakt.

Nadat ik bijgekomen ben wordt ik terug naar de kamer gereden en hier lig ik de hele middag.
Aan het einde van de middag is mijn Buurman Nederlander (Rikkert B) ook geopereerd en naast mij op de kamer komen liggen.
Het is "happy hour" als we antibiotica en pijnstillers via het infuus toegediend krijgen
Ook krijgen we van de diensdoende chirurg ons "hernia-diploma" uitgereikt.
Een geplastificeerd A4 met een foto van de verwijderde hernia.
Die van mij is bijna 3cm in doorsnee!

's-Avonds zitten we leuk te filosoferen met zijn tweeen en gaan pas om 01.00 uur slapen.

0 reacties: