vrijdag 1 januari 2010

Doel zomer 2010

Wat is mijn sportieve doel voor 2010?
Afgelopen jaar heb ik (per toeval) de elfstedentocht gefietst (240 km).
Er was een uitvaller en ik werd op het laatste moment door mijn schoonvader gevraagd om mee te doen.
Toevallig had ik al flink wat fietskilometers in de benen, dus de stoute schoenen aangetrokken en meegedaan.
Dat is mij erg goed bevallen! Zo goed zelfs, dat ik voor 2010 een andere "cyclosportief" als doel wil stellen.

Ik heb besloten dat ik dit jaar de fiets klassieker Luik-Bastenaken-Luik wil gaan fietsen.
En wel de toer-versie van "Le Champion" op 14 augustus 2010.
Een leuk stukje over de historie van LBL is hier te vinden.

Het parcour is 245 km lang. 


En kent een "uitdagend" hoogteprofiel...


Uiteraard moet er wel "ff" voor getrained worden, dus heb ik een heus trainingsschema 2010 opgesteld. Middels dit blog wil ik in de gaten houden hoe de realiteit versus het trainingschema dit jaar verloopt....:-) Is het trainingschema realistisch en haalbaar? En is het van voldoende kwaliteit om ook daadwerkelijk LBL redelijk succesvol te fietsen?
We gaan het allemaal zien!

0 reacties: