zaterdag 13 februari 2010

Rustdag..

Rustpols
Vanochtend het bed uitgeslopen om de Polar hartslagmeter te pakken. Carla lag namelijk nog lekker te slapen.
Vervolgens weer -met het ding om- in bed gaan liggen. Even 5 minuten rusten om de hartslag weer naar een rust situatie te brengen én.......geen hartslag!  (sodej@#$!$).
Bed weer uitgeslopen, ding goed gedaan tot hij het wel deed, en maar in de logeerkamer gaan liggen om Carla niet wakker te maken.
Gemiddeld hartslag 63. Drie slagen hoger dan mijn laatste meting enkele weken terug.
Volgens mij nog het gevolg van mijn lange D1 duurrit gisteren.

Normaliter heb ik na zo'n incidentele lange tocht wel eens een lichte hoofdpijn 's-avonds.
Zo niet gisteren. Misschien omdat ik gisteren goed gedronken heb onderweg (2 x 500cc Bidon). Of misschien gewoon omdat ik nu regelmatiger train op deze afstand? Het voelt in ieder geval wel goed.

Gewicht
Laatste week weeg ik elke dag 79 kilo in plaats van 78. Wat is dat? vocht? vet? óf (mijn positieve uitleg van dit fenomeen) spieren? Geen idee eigenlijk. Wat ik wel weet is dat ik niet meer boven de 80 kilo wil uitkomen dit jaar. Sommige mensen kopen een mooie (carbon) racefiets van 8 kilo, maar mijn lightspeed weegt 13 kilo. Daar scoor ik dus al 5 kilo te zwaar.  Bij een beetje fiets betaal je dus al gauw (1600,- EUR : 8kg =) 200 EUR per kilo. Elke kilo die ik teveel weeg kost in fietstermen dus 200,- EUR. We gaan dat dus even goed in de gaten houden...:-)

Vanmiddag ook nog even bij zwager Cees langgeweest. We hebben afgesproken dat we (ijs en weder dienende) morgenvroeg gaan fietsen. Vanmiddag ook nog een busje FantoMalt gehaald. Ik ga dat morgen maar eens als voedingssupplement uitproberen in de bidon.

Dit was het rondje wat ik voor morgen in gedachten had (+/- 2 uur D1)
En nu zometeen Sven Kramer kijken op de 5000m in Vancouver!
Yeaha!

Aantal:

Tot. duur:
Tot.afstand:
Gewicht:
79
Rustpols:
63
Zone


0 reacties: