vrijdag 12 februari 2010

Garmin vastloper! 76 kilometer, 3 uur 30 minuten

Zoals gisteren al gemeld had  ik voor vandaag "snode plannen".
Ik wild een mooie grote ronde fietsen en de Garmin als navigatie-systeem gaan gebruiken.
Vanochtend op de fiets naar het werk toe gegaan. Achterop de fietstas met daarin mijn fietskleding.
Na het werk om 12.00 uur me snel omgekleed om 's-middags een mooie tocht te gaan rijden.
De thermo-bidons gevuld met hete isostar en gaan!

Het was een heerlijke stuk fietsen! Het was weliswaar koud, maar de wind was iets gaan liggen en er scheen een  heerlijk winterzonnetje.
Vanuit Rijswijk langs de vliet begonnen en bij de Vogelplas rechtsaf naar Stompwijk gefietst.
Vanuit Stompwijk om de Zoetermeerse plas ging het richting Benthuizen en van daaruit naar Moerkapelle.

De Garmin als navigatie-systeem werkt prima.
Het is gewoon een kwestie van het lijntje op de display een beetje volgen en dat is prima te doen.
Nadeeltje is dat je niet je trainingsgegevens zichtbaar hebt op hetzelfde scherm (hartslag, cadans etc.)

Met de wind in de rug was ik ondertussen via Zevenhuizen de Rotte afgefietst richting Rotterdam.
En daar sloeg het digitale noodlot toe: de Garmin crashte! Hit the brakes! Afstappen en de schade opnemen. Maar hoe ik ook op de knoppen ramde, er was geen leven meer in te krijgen.. Shit! Daar gaan mijn trainingsgegevens van deze rit..:-(

"But everything that doesn't kill me makes me stronger!"
Na even over deze tegenslag hebben lopen mokken maar weer op de fiets gestapt.
Gelukkig was het good-old back systeem nog in functie:  "De CatEye Velo 8".
En die laten we dus voorlopig nog maar gewoon op de fiets zitten!

Via de Zweth,  Delft en Schipluiden weer bij Wateringen binnengekomen.
Het zonnetje was ondertussen al weg, dus het was ook wel tijd om een lekker warme douche te pakken.
Op de Garmin na een geslaagde trainingsrit! En ook nog eens de langste van dit jaar.
Als ik maar niet te snel piek! ..:-))

Aantal:
9
Tot. duur:
13:43
Tot.afstand:
301 km
Gewicht:
79
Rustpols:
-
Zone
D1

0 reacties: