donderdag 11 februari 2010

Tips tijdens de Rustdag!

Vanmiddag even met broer Bert gebeld.
Hij doet dit jaar ook mee met de rode lus in Limburgs Mooiste
En voor het fietsen had hij nog enkele tips:

Tip 1: Een goed zadel: de Selle SMP pro. Gewoon "rete-goed"! ..:-)

Tip 2: Goede en goedkope fietsvoeding: Fantomalt

In de bidon, beetje ranja er bij, beetje zout erbij en aanvullen met water.
Een goede langzaam opnemende koolhydraat "bom"....
Sinds hij hiermee de "Mont Ventoux" is opgeknalt zweert Bert er bij!
Dat gaan we natuurlijk even testen..:-)
Nabrander: Ik heb ondertussen begrepen dat Fantomalt "gewoon" maltodextrine is. En dat is erg goedkoop te bestellen via de creanite site.

En voor morgen heb ik, ondanks de nog aanwezige sneeuw en vrieskou (-4C), snode plannen:
Vanuit het werk morgenmiddag een rondje Zoetermeer-Stompwijk-Benthuizen-Moerkapelle-Zevenhuizen-Rotterdam-Delft-Huis. De hele rit neemt zo'n 65km in beslag volgens www.bikeroutetoaster.com.
De rit heb ik in de Garmin Edge 500 geladen en ik ga deze morgen voor het eerst als navigatiesysteem proberen te gebruiken. Ben erg benieuwd of en hoe dat lukt.
Ik heb voor de fiets elfstedentocht van afgelopen jaar 2 grote thermo-bidons gekocht.
Deze ga ik morgen vullen met warme isostar. Da's een soort van kwast uit de koek-en-zoopie tent onderweg....lekkurrrr....