zaterdag 1 mei 2010

Rit 1 Camp. Schoonbron, Rondje 3L-punt, 80 kilometer

Weer met de voeten op de aarde
De afgelopen maanden vond ik mezelf al een hele meneer, met al mijn gereden kilometers en bijbehorende gemiddelde snelheden, maar vandaag ben ik weer met beide voeten op de aarde geland. Na gisteren met de caravan op Camping Schoonbron te zijn gearriveerd, was het vanochtend tijd voor de eerste rit. Dat was een leuk ritje met een aantal van de "in Nederland wereldberoemde" bergjes er in; Keuteberg, Camerig, Eyserbosweg, etc..
Om 08.30 uur draaide ik de camping af richting Valkenburg. Na enkele honderden meters ging het linksaf en gelijk bergop. Met de slaap nog in de ogen en totaal onvoorbereid qua route kreeg ik daar gelijk de Keuteberg voor mijn kiezen. Op het bord stond te lezen dat het om de steilste berg van Nederland ging (22%). Met nauwelijks tijd om te schakelen stond ik daar, een paar minuten na vertrek, bijna gelijk geparkeerd: een psychlogische tik van jewelste! En meteen het besef: ik ben toch zo echt geen heuvel/berg fietser. Waarom in £$@#naam Luik-Bastenaken-Luik dan als doel gesteld? Dit wordt hoe dan ook een memorabel jaar..:-)
Aangezien de Garmin er tijdens de rit mee opgehouden is, hierbij het routekaartje.
En het bijbehorende hoogteprofiel van de rit.
Even stoer poseren bij het 3-landenpunt.

De ritgegevens zijn hier te vinden.

Teller:35 Activiteiten
Afstand:2,039.10 km
Gem. afstand:58.26 km
Tijd:84:27:08 u:m:s
Gem. tijd:02:24:46 u:m:s
Hoogte winst:5,138 m
Gem. snelheid:24.1 km/u
Gem. HS:141 bpm
Gem. fietscadans:88 rpm

0 reacties: