maandag 3 mei 2010

Belgische fietspaden....

Op visite in Belgie
Gisteren (zondag) was een rustdag, zodat er vandaag weer gefietst kon worden. Mijn plan was om het nuttige met het aangename te verenigen. We wilden naar kennissen in het Belgische Bolland, zon 30km gelegen vanaf Schoonbron. Carla ging met de kinderen in de auto, en ik lekker op de fiets. De terugweg idem.

Belgische Fietspaden
De route had ik netjes voorbereid met http://www.bikeroutetoaster.com die ik vervolgens in de Edge 500 geladen had. Bij de instellingen van Bikeroutetoaster kies ik altijd "OSG fietspaden" als voorkeurswegen. In Nederland krijg je dan 's-Neerlands mooiste fietspaden voorgeschoteld. In mijn naïviteit dacht ik dat dit ook zou gaan werken in Belgie. Er kwam wel een route uit, maar je moet maar net weten dat een fietspad in Belgie in 9 van de 10 keer een karrespoor is. Ik heb dus vandaag meer dan 10 km fucking karrespoor gefietst; "A Fucking Disaster!". Tot overmaat van ramp begon het ook nog te regenen en reed ik op de stenen van een van de vele karrensporen nog een keer lek! Bij aankomst had ik het helemaal gehad met de "Belgische Fietspaden". Ik heb ter plekke besloten om lekker met de fiets achter op de auto weer terug naar Schoonbron te gaan. Morgen maar weer eens een fiets poging richting Belgie wagen als het weer het tenminste toelaat. Tot nu toe alleen maar kou en miezerregen.

Schoenen vergeten
Blijk ik tot overmaat van ramp ook nog mijn fietsschoenen in Bolland Belgie laten liggen. Was zo klaar met het hele gedoe dat ik bij de Fietsenmaker om de hoek van de camping gelijk een paar nieuwe gehaald heb:

Zijn weliswaar MountainBike schoenen, maar ik vindt een beetje robuust wel lekker. Dat vederlichte wedstrijdspul is aan mij niet besteed.
Bij de start de Keutenberg op was de moraal nog opperbest..:-)

Teller:36 Activiteiten
Afstand:2,071.33 km
Gem. afstand:
57.54 km
Tijd:86:09:33 u:m:s
Gem. tijd:02:23:35 u:m:s
Hoogte winst:
5,652 m
Gem. snelheid:24 km/u
Gem. HS:141 bpm
Gem. fietscadans:88 rpm

0 reacties: