vrijdag 25 juni 2010

Spaak kaputt!, 2 stukkies, 55 kilometer

Om 12.00 uur uit het werk nog snel even boodschappen gehaald. Het mooie weer schreeuwde om snel een lekker lang stuk te gaan fietsen. Met de wind in de rug vloog ik als een jonge hinde via Schipluiden, Delft voorbij. Opeens "PANG"!......G@#$%@# de G*D-gloeiende!! Weer een spaak kapot. Dat is nu al de tweede in een paar maand tijd (de vorige spaakbreuk was tijdens de 11-stedentocht). Na het openzetten van de remmen draaide het wiel gelukkig nog enigzins rond. Vervolgens heel rustig, met een slag in het wiel, maar weer terug naar huis gefietst.


Nieuwe wielen
Ik was eigenlijk wel helemaal klaar met die brakke Shimano WHR-RS10 wielen. Die wielen zijn het enige minpuntje op mijn verder voortreffelijk fietsende Bulls fiets. Voor iemand met mijn gewicht (~80kg) zijn de velgen niet stijf genoeg waardoor er bij piekbelastingen teveel kracht op de 20 spaken van het achterwiel komen. Een aangezien de vakantie er aankomt, en ik geen zin heb om ergens met een kapotte spaak in de desolate Spaanse bergen te stranden, was het tijd voor een setje nieuwe wielen. Dus maar gelijk doorgereden naar een (aantal) fietsenmaker(s) om te kijken wat er voor wielen op voorraad waren. Uiteindelijk bij "van Tolsport" in Poeldijk een nieuw setje Mavic Aksium wielen gehaald. Van de gelegenheid gelijk gebruik gemaakt om er een 12-27 cassette op te zetten (ipv mijn huidige 12-25). Dan heb ik net even 2 tandjes meer in de Spaanse bergen! :-) Nu maar eens kijken hoe deze wielen zich houden. Volgens mijn fietsenmaker moeten ze een stuk beter zijn dan mijn huidige. We will see!


En toen met een kapotte spaak weer terug naar huis...:-(

Met nieuwe wielen nog even een lekker rondje knallen!


Teller:59 Activiteiten
Afstand:3,970.82 km
Gem. afstand:67.30 km
Tijd:160:19:45 u:m:s
Gem. tijd:02:43:02 u:m:s
Hoogte winst:13,708 m
Gem. snelheid:24.8 km/u
Gem. HS:140 bpm
Gem. fietscadans:89 rpm

0 reacties: