zondag 25 juli 2010

D1, Rondje Rotterdam en Gouda, 140 kilometer

Vrijdag zijn we uit Spanje teruggekomen. In 14 uur zijn we in één ruk naar huis gereden. Over rustdag gesproken..:-). Gisteren was het acclimatiseren en opruimen thuis en vandaag was het al weer tijd voor de eerste  thuisrit.

Thema
Als ik achteraf een thema voor deze rit zou mogen kiezen dan zou ik zeggen: water.
Met de pont over bij Rozenburg, helemaal langs de Oude Maas naar Spijkenisse, De Brienenoordbrug over, De Stormpolder over en helemaal langs de IJssel naar Gouda, dwars door de Reeuwijksche plassen en via de Rottemeren weer terug naar huis. En dan natuurlijk ook nog het hemelwater wat af en toe naar beneden kwam.
Stilleven bij de Reeuwijksche plassen..:-)


Lekke band + hongerklop
Na al het berggeweld was het wel weer lekker om vlak te rijden. Tot Gouda had ik de wind in de rug dus tot die tijd euforie troef! Vanaf Gouda kreeg ik hem steeds vaker tegen en aangezien de vermoeidheid rond die tijd ook al ingetreden was ging de rit uit als een nachtkaars. Bij Bergschenhoek kreeg ik helaas ook nog een lekke band. En toen ik bij Delfgauw de hongerklop kreeg omdat ik te weinig eten had meegenomen was er nog maar één ding wat ik wilde: naar huis! Na nog snel een kop chocola en appelpunt met slagroom naar binnen gewerkt te hebben bij een restaurantje in Delftgauw was de stemming al weer een stuk beter. Op karakter nog even de laatste kilometers naar huis gefietst. Het was een rustige, lange en toch vermoeiende tocht. En nu lekker de slot etappe van de Tour kijken..



Teller:71 Activiteiten
Afstand:5,240.03 km
Gem. afstand:73.80 km
Tijd:211:54:42 u:m:s
Gem. tijd:02:59:04 u:m:s
Hoogte winst:23,045 m
Gem. snelheid:24.7 km/u
Gem. HS:140 bpm
Gem. fietscadans:89 rpm

0 reacties: