zaterdag 11 september 2010

Carpe Diem!

Geen zin
Gistermiddag (mijn reguliere vrije vrijdagmiddag) had ik even geen zin om te fietsen. Dat komt niet vaak vaar, maar dit keer kwam het wel goed uit; het regende de hele middag. Ik had mezelf voorgenomen om dus maar vanochtend om 08.00 uur op de fiets te stappen. Rond 08.00 uur was ik goed uitgerust beneden, maar had wéér geen zin om te fietsen. Ik had al geaccepteerd dat het hem gewoon niet ging worden en ben lekker met een kop koffie de (digitale) krant gaan lezen. Gaandeweg kwam de rest van de familie ook beneden. Het zonnetje begon buiten steeds meer te roepen en rond 10.30 uur kon ik de verlokking niet meer weerstaan. Het was té mooi weer. Er moest gefietst worden!

Carpe Diem!
Blij om de overwinning op mezelf besloot ik mezelf te trakteren op een "niets-moet-alles-mag" fietsritje. Concreet houdt dat in, dat het begint als een soort van wandel-etappe. Ik fiets net zo hard als ik zin heb (en dat was niet veel) en gaandeweg zien we wel hoe het gaat: "niets-moet-alles-mag". Zo heb ik, met de wind in de rug, de eerste 50km op het uiterste gemakkie gefietst. Carpe Diem! Pluk de dag.

Tegenwind!
Ergens bij het liefelijke Bilderdam kwam het omslagpunt en kreeg ik de wind steeds meer tegen. Moest er nog gewerkt worden ook. Maar het lichaam was nog goed uitgerust en het tempo lag ook nu weer niet te hoog, zodat het goed te doen was. Na 4 uur weer terug op het honk. Lekker douchen en nu de Vuelta kijken. Er staat een mooie bergop aankomst op het programma!


Teller:89 Activiteiten
Afstand:6,588.27 km
Gem. afstand:74.03 km
Tijd:262:06:32 u:m:s
Gem. tijd:02:56:42 u:m:s
Hoogte winst:27,716 m
Gem. snelheid:25.1 km/u
Gem. HS:140 bpm
Gem. fietscadans:89 rpm

2 reacties:

Gerard van Dongen zei

Wat een wind he??

Rustig aan was bijna niet mogelijk :-)

Johan Barelds zei

Inderdaad. Wel mooi om alle molentjes op volle kracht te zien draaien (inclusief mijn eigen "molentje"..:-)