zondag 19 december 2010

Eerste rit op de Cube

Respect
Ondanks dat het stevig had gesneeuwd had afgelopen nacht, moest natuurlijk de nieuwe fiets uitgeprobeerd worden. Onder het motto "we zien wel hoe ver we komen" ben ik rond 09.00 uur met de fiets de sneeuw ingedoken. Wat me gelijk opviel is dat veel fietspaden al weer geveegd zijn. Respect voor de veegploegen dat ze er al weer zo snel bij zijn!
Het sneeuwt een beetje....
Een tweede woord van respect gaat naar de veldrijders. Ik vergelijk het fietsen door een best pak sneeuw maar gemakshalve met veldrijden, en dat is zwaaaar! Zodra je van de geveegde fietspaden afgaat is het werken geblazen. Met een dramatische snelheid van 15km max. zit je hartslag voortdurend rond het omslagpunt. Ik was erg blij als er weer een stuk geveegd fietspad/weg in de route opdook. Even weer op adem komen. Respect voor de veldrijders dus!
Zoek het fietspad!
Andere idioten
Onderweg kwam ik nog een groepje met 4 andere fietsidioten op MTB's tegen. Die dachten waarschijnlijk: laten we ook eens gek doen. Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar een stukje verder stonden ze de (MTB) band van één van hun te plakken! Lekker klusje bij -5C. Gelukkig zagen ze de humor er wel van in en één was driftig foto's aan het nemen (waarschijnlijk voor in het clubblad..:-))

De fiets is winterklaar "gemaak"...
Na anderhalf uur vond ik het welletjes en ben weer richting huis gefietst. Een meer dan geslaagde eerste cross-hybride rit. Dit is zoveel beter dan de indoor cross-trainer! Eindelijk kan ik er weer op uit met de fiets als het weer te slecht is voor de racert. Geen frustratie meer dat je niet kan fietsen omdat het weer te slecht is. Het gaat helemaal goedkomen met deze investering.
Ik heb er wel eens charmanter uitgezien..:-)
ToDo list
Niet vergeten binnenkort nog even aan te schaffen voor de nieuwe fiets:
  • MTB pompje (heeft meer slagvolume dan mijn racert pompje)
  • Reserve bandjes
  • Fietsbelletje


Racefiets7588km  (103x)
Cross-hybride33km (1x)
Spinning9x
Cross-trainer134km (12x)

5 reacties:

Theo zei

Respect hoor, mijn racefiets komt voorlopig de garage niet uit, das een echte koukleum ;-)

Johan Barelds zei

@Theo: eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur ook naar de zomer uit, maar alles is beter dan een geestdodende, indoor cross-trainer..:-)

Ronald van Schaik zei

Heerlijk toch fietsen in de sneeuw, gewoon lekker bezig blijven, dat is het belangrijkste!
Succes de komende winterperiode!

Martin zei

Mooie fiets. Heerlijk om buiten te fietsen met dit weer. Ennuh...alles beter dan dat gedoe op een Tacx in een veel te warme benauwde slaapkamer. Have fun!

Johan Barelds zei

@Ronald en Martin: Bedankt mannen!We gaan gewoon lekker door deze winter. Het viel me overigens 100% mee dit winterritje. Achteraf prima te doen en een erg leuk afwisseling bovendien. Wel raar dat mensen dolgraag een toertocht willen schaatsen, maar het voor een fiets toertocht veeeeel te koud vinden..:-)