zondag 2 januari 2011

Een "Lars Boompje"

Toen ik vanochtend wilde vertrekken om een stukje te fietsen gonsde het al op twitter rond: Pas op, het is spekglad! Een snelle blik op de temperatuurkaart van buienradar gaf aan dat het met name in het oosten nog net onder nul zat. Dus dat zou hier in het westen wel moeten lukken. Dus rap op de fiets gesprongen. Van Den Haag naar Hoek van Holland geen enkel probleem. Nat wegdek, maar niks nie glad. Ook van HvH naar Vlaardingen niks aan het handje. Todat ik bij Vlaardingen het bos indook. Spiegelglad, net een ijsbaan.

Weer mooie plaatjes langs de Nieuwe Waterweg.

Onderuit
En alle voorzichtigheid ten spijt ging ik me daar toch nog even onderuit. Gelukkig geen schade aan de fiets en enkel een beetje last van de elleboog. Toch opmerkelijk hoe snel je onderuit kan gaan, terwijl je er nota bene op verdacht bent! Eendachtig de val van Lars Boom gisteren in de Grote Prijs van Baal heb ik mijn val een "Lars Boompje" gedoopt. Kenmerkend voor een val "zonder erg" zoals een Belgische collega fietser vandaag twitterde.
Hoezo er ligt geen ijs meer op de weg?
Veel racers
Ondanks mijn val en de sommige gladde paden ben ik een enorme hoeveelheid racers tegengekomen. Veel fietsers namen de kans waar om na de sneeuwpret van de afgelopen weken weer eens even wat kilometers te pakken nu de wegen (ogenschijnlijk) weer schoon waren. Gezegd moet worden dat langs de doorgaande wegen het niet of nauwelijks meer glad was en er prima gefietst kon worden. En voor de komende weken? Laat maar komen dat mooie weer. Kan ik eindelijk de racer weer eens van stal halen. Ik ben d'r klaar voor!


Racefiets-
Cross-hybride112 km (2x)
Spinning-
Cross-trainer-

4 reacties:

Frans zei

Hoi Johan,

Ja dat hoort helaas bij onze kwakkelwinters... dan heb je 's ochtends opgevroren troep. Ik heb zelf gewacht tot de middag, maar zelfs met dikke-banden woon/werk fiets ben je dan nog niet veilig, schaduwplekken blijven verradelijk.

Johan Barelds zei

@Frans: een waar woord Frans. En de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik nadien de schrik wel even in de benen had. Je denkt dat overkomt mij niet tot het je wel gebeurd. Misschien volgend jaar toch een setje "Schwalbe Snow Stud's" aanschaffen. Zitten spikes in. Gr. Johan

Jorg zei

Tsja, dè winter! Ik ben er ook wel een beetje klaar mee. Sneeuw is leuk maar alleen onder m'n snowboard, niet tussen de remblokjes!

gr,

Jorg

Johan Barelds zei

@Jorg: Als het nou nog sneeuw was, dan kon je nog redelijk fietsen. Maar ijs/ijzel is killing. Maar een klein vogeltje heeft mij in mijn oor gefluisterd dat het einde week beter wordt...:-)