maandag 10 januari 2011

Geheime training....

Twitter Undercover Operatie
De maanden oktober tot en met december heb ik de wedstrijdjongens op twitter gevolgd in de hoop een glimp op te vangen van het geheim van hun trainingen. Nu, aan het begin van het nieuwe jaar, ben ik er achter wat de sleutel is om media maart topfit het seizoen te beginnen. Het antwoord is: Geheime training!

Talloze vage tweets over trainingssessies op obscure locaties (industrieterreinen) op geheime tijdstippen konden niet anders tot de conclusie leiden dat, wil je succesvol zijn, er in de avond- en nachtelijke uren extra getraind moet worden. En uiteraard mag de concurrentie hier niet van weten. Dus bij voorkeur loop je hier niet mee te koop en werk je de training in eenzaamheid en in het donker af.

Mijn geheime training
Met de deze wetenschap kon ik natuurlijk niet bij de grote jongens achterblijven. In de niet aflatende race van fitheid en kilometers draaien heb ik vanavond daarom mijn eigen, eerste geheime training afgewerkt. Een bijkomend voordeel was dat ik gelijk mijn nieuwe Sigma Pava voorlamp (alias verstraler) eens even uit kon proberen. En waar kun je een dergelijke voorlamp nou beter testen dan op het aardedonkere duinpad van Kijkduin naar Hoek van Holland? Een reuze spannende rit. Het voelde als een soort nachtelijke dropping.
De Nieuwe Waterweg bij nacht.
En tot mijn grote verbazing kom je dan toch nog van alles tegen: verschillende groepen joggers die als verstijfde konijntjes bewegingsloos in de bundel van je lamp staan te kijken als je ze tegenkomt (wat doen die gasten in Pietssnaam daar midden in de nacht?? Je ziet er geen hand voor de ogen! ). En ook nog twee andere fietsers die klaarblijkelijk ook met een geheime training bezig waren...:-)

Bottomline
Om een lang verhaal kort te maken: het was een leuke ervaring. De Sigma Pava is een geweldige lamp waarmee je uitstekend op hoge snelheid 's-nachts kunt fietsen. Het pad is tientallen meters voor je uit verlicht door zijn grote lichtbundel. Je kunt daardoor in het donker heerlijk ongestoord fietsen/trainen. Veel leuker dan binnen trainen dus zeker de moeite van het herhalen een keer waard!


Racefiets139 km (2x)
Cross-hybride163 km (3x)
Spinning1x
Cross-trainer-

6 reacties:

Bruco zei

Prachtig! Alleen jammer dat 't nu geen geheim meer is...

Johan Barelds zei

@Bruco: Huh?...Ssshit! ..:-)

marieke zei

Welke training??

Johan Barelds zei

@Marieke: Ja, duhh! Ik heb per ongeluk al verklapt dat ik een geheime training gedaan heb. Nu ga ik natuurlijk niet ook nog eens verklappen wat die training inhoudt! Misschien dat je via twitter nog wat wijzer kan worden. My lips are sealed..:-))

Frans zei

Welkom bij de "men in black"!
En denk je ook aan een goede achterverlichting? da's voor je eiegn veiligheid minstens zo belangrijk...

Johan Barelds zei

@Frans: Thanks! Klinkt een beetje als de geheime club van Pietje Bel: "de Zwarte Hand". Lekker geheimzinnig..:-)
V.w.b. dat achterlicht: helemaal mee eens (je zou maar zo'n andere geheime training fietser ineens in je nek hebben liggen..:-))