zaterdag 15 januari 2011

Op visite in Landsmeer.

Je hebt van die ritjes waar je je echt op kunt verheugen. Bij mij zijn dat de tochten die via onbekende routes gaan en waarbij je ergens gericht naar toe fietst in plaats van een rondje en dan weer terug naar huis. De tocht van vandaag was zon ritje. 

We hadden vanmiddag een verjaardagsvisite bij vrienden in Landsmeer. Landsmeer ligt net boven Amsterdam en is daardoor een mooie afstand om te fietsen vanuit Den Haag. Vorig jaar heb ik deze rit ook al een keer gefietst en ben toendertijd rechts om Amsterdam heengegaan. Vandaag wilde ik het eens linksom doen. 
Hotel Duinoord bij Wassenaarsche Slag.

Het eerste gedeelte voerde vanuit Den Haag door de duinen naar het noorden richting Wassenaar, Katwijk en Noordwijk. 
Korte pitstop in Katwijk.
Het is wel duidelijk hoe de wind staat vandaag (zie vlaggen)
Bij Noordwijk was het licht naar rechts afbuigen richting Haarlem om tenslotte Haarlem aan de rechterkant te passeren. 

Eenmaal Haarlem voorbij moest ik ergens over het Amsterdam-Rijnkanaal zien te geraken. Hiervoor had ik de route via het veer van Spaarndam-Buitenhuizen geplanned. Het veer vertrok direct bij aankomst en voor ik het goed en wel in de gaten had, stond ik met mijn fiets al weer aan de overkant. Nauwelijks tijd om even een broodje te eten.
Het veer van Spaarndam-Buitenhuizen

Eenmaal aan de overkant voerde de tocht via Zaandam naar uiteindelijk Landsmeer. Aangezien ik de hele rit +/- windkracht 5 in de rug heb gehad verliep de tocht vrij snel. Jammer van die paar buitjes onderweg, maar al met al wel een mooie rit. Na de visite met de fiets in de auto weer terug naar Den Haag.

Fiets aftercare
Thuisgekomen toch nog maar even in het donker de fiets afgespoten. Het is dat de kinderen niet meer zo klein zijn, anders had ik wel een zandbak kunnen vullen aan wat er aan zand van die fiets afkwam. Fiets in de kamer even lekker laten drogen en vervolgens de pion en ketting weer gesmeerd met de teflon spray. Kunnen we er morgen weer tegenaan!
 
Racefiets226 km (3x)
Cross-hybride163 km (3x)
Spinning2x
Cross-trainer-

0 reacties: