zondag 17 april 2011

FTCW: De Grienden van Carnisseland

Niet helemaal fit
Ik stond vanochtend in twijfel. De toertocht van FTCW van vandaag kent 2 varianten: 85km en 120km. Ik was niet helemaal fit en vroeg me af of het verstandig zou zijn om de 120km variant te fietsen. Dus had ik vanochtend maar besloten om de 85km variant te doen.

Toch maar 120km
Eenmaal bij het vertrekpunt bij het Velo complex aangekomen kreeg ik het op mijn heupen. Toch maar op het laatste moment besluit ik om achter een groep aan te springen die de 120km fietst. Kan het mij ook schelen, dan maar een beetje schuilen in de groep zodat ik niet te diep hoef te gaan.

Het gaat lekker
Eenmaal onderweg ging het prima. Helemaal geen last meer gehad onderweg en fietsen als de brandweer. Ik kreeg onderweg zelfs commentaar toen ik een tijdje de kop overnam. Ik ging sneller fietsen dan de bedoeling was (~35km/uur). Wat schetst mijn verbazing dat diezelfde captain na de pauze zijn hele groep op een hoop reed door met nog wat andere mannen een lang stuk tegen de 40km/uur te gaan jagen. Zoals de waard is.....

Zon en blote benen
Op 65km even een koffiestop met daarbij appeltaart met slagroom. Die viel er prima in. Het zonnetje begon ook lekker te schijnen, dus de beenstukken ook maar uit en lekker met de blote benen fietsen. En met heerlijk weer kom je dan weer thuis. Toch blij dat ik de 120km variant heb gedaan. En zo meteen nog even voor de buis voor de Amstel Gold Race. Het leven is weer goed..:-)

Racefiets2109 km (26x)
Cross-hybride432 km (7x)
Spinning11:53 uur (9x)
Cross-trainer1:00 uur (1x)

1 reacties:

Theo zei

Ik reed meteen in blote benen...later ook de armstukken er af en lekker werken aan de wielrennersteint!