vrijdag 15 april 2011

Aangereden

Ik ben aangereden. Door een jongen op een MTB. Zonder op of om te kijken rijdt hij het fietspad op waar ik op fiets. Gelukkig ga ik niet erg hard en ben ik dusdanig alert dat ik nog snel naar links kan uitwijken. Maar de jongen remt helemaal niet. Hij schiet in één keer door en ik raak nog net met mijn rechter trapper zijn voorwiel

Hij gaat tegen de vlakte en ik net niet. Gelukkig is het voor allebei een aanrijding 'zonder erg'.
De jongen zet zijn stuur weer recht en biedt duizendmaal zijn excuses aan. Gelukkig is er geen fysieke en materiële schade.  Snel na de aanrijding kunnen we dus allebei weer doorrijden.

De aanrijding was het enige opwindende moment van de hele rit. De rest heb ik uitermate relaxed in het zonnetje gereden.

Racefiets1994 km (25x)
Cross-hybride432 km (7x)
Spinning11:53 uur (9x)
Cross-trainer1:00 uur (1x)

3 reacties:

Theo zei

Nou dat is dan nog best afgelopen, Johan!
Mooi rondje is dat trouwens, zal 'm vanaf Alphen ook eens kunnen rijden.
Gr, Theo

Henk zei

Gelukkig maar dat je alert reageerde en het allemaal meegevallen is!

Johan Barelds zei

@Theo @Henk: Yep. Ik realiseerde me achteraf dat het ook veel erger had kunnen aflopen. Ik ga er maar van uit dat deze meetelt voor mijn "statistische beurt" en ik voorlopig weer even zonder ongelukken kan fietsen.