zaterdag 7 mei 2011

Malmédy en MTB'en.

Zaterdagmiddag op de camping in Coo: krijgsberaad.  Samen met Carla ben ik aan het overleggen wat we deze wonderschone middag zullen gaan doen. Mijn doel voor deze "short break" heb ik gisteren al gerealiseerd (4 BIG's) dus ik sta overal voor open.

Ik stel Carla voor om op de fiets naar het 15km verderop gelegen Malmédy te fietsen. Van mijn ritje gisteren wist ik nog dat er een prachtig mooi fietspad van Trois Ponts naar Malmédy loopt wat praktisch vlak is (belangrijke vereiste: ook Carla heeft last van haar rug..). Het fietspad is vlak omdat het over de oude spoorbaan gelegd is. Je fietst zelfs door 2 oude spoortunnels heen. Ik ben niet gek, ik ben een trein!

Nadat ik Carla overtuigd heb dat het echt vrijwel vlak is gaat ze om. Ik ga op mijn racefiets en Carla op de Cube Cross-hybride. We peddelen rustig naar Malmédy waar we heerlijk brunchen met z'n tweetjes op een terrasje in het centrum van het stadje. Na een klein uurtje gaan we weer op het gemak dezelfde weg terug.
Een prima uitstapje!

Thuisgekomen had ik natuurlijk nog wat energie over. Dus heb ik mij snel omgekleed in het strakke fietspak en ben op de cross-hybride door de bossen rondom Coo aan het crossen geslagen. Voor het eerst eens een echt MTB parcours op de Cube! En ik moet zeggen, het was erg leuk om te doen. Wel bikkelen om op zand- en steenpaden omhoog te fietsen, maar de afdaling via de bospaden was super! Weer een mooie ervaring rijker. Ik denk dat ik hier nog wel eens een weekendje met mijn Cube wil gaan spelen..:-)



Racefiets
2977 km (35x)
112:30 uur
Cross-hybride
448 km (8x)
19:41 uur
Totaal
3425 km 

0 reacties: