zondag 8 mei 2011

Rondje met de buurman

Onze buren staan dit weekend ook op de camping in Coo. Met buurman Niels heb ik afgesproken dat we samen nog een stukje gaan fietsen en vandaag wordt die belofte ingewilligd. Niels pakt de cross-hybride en ik de racefiets. Ik wil eigenlijk het rondje over de Les Hezalles met hem fietsen, maar bij Trois Pont pakken  we een verkeerde afslag. Via een fikse klim komen we via Brume bij Basse-Bodeux uit. Vanaf hier gaat het weer lekker bergaf richting Trois Pont en Coo. 


Een uurtje later zijn we weer op de camping. Niels, die redelijk ongetraind is, moest er onderweg nog wel even flink aan trekken bij de klim, maar het was een mooi rondje.  Dit was gelijk de laatste fietstocht van de de korte vakantie in Coo. 's-Middags laad ik de de fietsen weer op de caravan en rijden we naar huis. Een uitermate lekker uitstapje, grotendeels te danken aan het geweldige weer. 


Racefiets
2996 km (36x)
112:30 uur
Cross-hybride
448 km (8x)
19:41 uur
Totaal
3444 km 

2 reacties:

Frans zei

Hoi Johan,

Mooi weekend! en vier BIG's erbij... ik ben helemaal jaloers. Heeft je rug het goed gehouden tijdens die wat langere klimmen? daar kreeg ik vorig jaar zelf nogal last van, maar da's dan waarschijnlijk mijn gebrek aan techniek.

Johan Barelds zei

Hi Frans! De rug was idd ook mijn zorgenkindje. Helemaal omdat ik na mijn tocht van 200km vorig weekend weer wat last had gekregen. Maar gelukkig verliep afgelopen weekend zonder klachten. Denk overigens niet dat het met techniek veel te doen heeft. Je belast je rug gewoon anders en zwaarder bij een klim. Volgens mij ook een kwestie van trainen. Misschien moeten we met een aantal bloggers maar eens een weekendje plannen..:-)