maandag 27 juni 2011

Even Gouda aantikken....

Afgelopen weekend is het van fietsen niet meer gekomen. Om toch een beetje aan de kilometers te komen had ik voor vanavond met zwager Cees afgesproken. "Laten we even Gouda aantikken" zei ik heel stoer aan de telefoon, terwijl ik eigenlijk geen idee had hoe ver een retourtje Gouda zou zijn.
Toen ik met bikeroutetoaster.com met de route aan het stoeien ging bleek de afstand reuze mee te vallen. Snel een leuke route uitgezet via de Rottemeren en langs de IJssel. De terugweg ging bijna geheel langs de A12. Lekker lange stukken waar je goed kan doortrappen.

Omdat het tropisch warm was 2 volle bidonnen meegenomen en vooraf ook al flink gedronken. Het was met dit zomerweer geweldig mooi fietsen langs het water. Bij Gouda ging de route dwars door de Reeuwijkse plassen; ook geen straf.

Op de terugweg richting Zoetermeer kon de snelheid nog een tandje hoger. Snelheden rond de 32-35 km. per uur. De gevolgen van de warmte gingen we in de laatste 20 kilometer toch wel merken. Absurde temparaturen van bijna nog 30 graden: er valt bijna niet tegenaan te drinken. Lichte kramp en toch wel een beetje een zwaar hoofd waren het gevolg. Bij terugkomst moest ik even een half uurtje languit "recupereren" op de bank.

Toch was het prachtig fietsen met deze temperaturen. En na vanavond is de schade van een fietsvrij weekend weer enigzins gecompenseerd. Nog 5 dagen tot aan de vakantie...

Racefiets
4894 km (56x)
184:10 uur
Cross-hybride
587 km (10x)
25:41 uur
Totaal
5481 km

0 reacties: