woensdag 8 juni 2011

Grosse Runde Westland

Na het rondje Markermeer afgelopen weekend, dacht ik dat ik voorlopig alles wel meegemaakt had qua regen en wind, maar vanavond ging het gelijk in overtreffende trap. Niet met de regen, want het was prachtig helder en zonnig weer.

Nee, het was de wind die compleet uit zijn bol ging. De vlag stond stijf aan de mast bij Bertjes Vispaleis en de welpjes van locale wielervereniging wapperden zo de berm. We zitten duidelijk in een winderige periode en ik houdt mijn hart vast wat ons dat aanstaande maandag gaat brengen tijdens de Fietselfstedentocht.

AOTour
De fondsenwerving voor de AOTour loopt als een trein. Deze week heb ik al 200,- euro mogen ontvangen voor KiKa dus dat gaat prima. Bij deze alle bloglezers die gedoneerd hebben nogmaals hartelijk dank! Morgen gaat een ander groot sponsoring festijn, de Alp d'Huzes van start. Ik meen zelfs gelezen te hebben dat ze er iets van op TV uitzenden. Dat zal ook een mooi spektakel worden daar.

Dextro Magnesium tegen kramp
Magnesium tabletten
Ik heb de laatste tijd af en toe last van kramp in mijn onderbenen. Dat is voor mij nieuw. Toen ik nog volleybalde heb ik never nooit last van kramp gehad. Uiteraard had ik wel eens op TV bij een voetbal wedstrijd gezien dat er bij iemand de kramp inschoot, maar zelf heb ik nog nooit de ervaring gehad. Tot voor kort.  Met regelmaat schiet de kramp er in en weet je niet hoe snel je aan je tenen moet trekken om de kramp er weer uit te krijgen.

Dat was wel even wennen dus. Nader onderzoek leerde me dat het wel vaker bij fietsers voorkomt en een oorzaak kan zijn een gebrek aan magnesium. Nou behoor je voldoende magnesium binnen te krijgen als je normaal en gevarieerd eet, maar je kan de natuurlijk ook een handje helpen. Dus ik heb een pakje Dextro Magnesium besteld waarmee ik tijdens toertochten en training wat wil experimenteren. Eens kijken of me dat gaat kramp vrije ritjes gaat opleveren.

Racefiets
4260 km (50x)
160:54 uur
Cross-hybride
514 km (9x)
22:41 uur
Totaal
4774 km 

0 reacties: