donderdag 25 augustus 2011

Taperen

Vanavond was het mooi en droog weer. Zwager Cees zit voor het werk in Italie dus hebben buurman Niels en ik met z'n tweeën gefietst. Niels gaat met de week vooruit qua conditie en dat is te zien in de gemiddelde snelheid. Hij kon de hele rit meekomen alhoewel hij aan het einde wel leeg was.

Bij "De Berg" ben ik nog maar even 3x omhoog geknald en ben daarna op het ligstuur als een speer weer achter Niels aangegaan die langs de Nieuwe Waterweg doorgefietst was. Onderweg haakten een groepje fietsers aan die ik inhaalde en met een sneldheid van zo rond de 40km/u zijn we en-bloc naar Vlaardingen gefietst. In Vlaardingen kreeg ik Niels weer in het oog die met gem. 30km/u ook goed doorgefietst had (zeker voor iemand die voor de 3e keer fietst). Onderweg naar huis ben ik elke viaduct en heuveltje nog opgesprint om de hartslag voor de laatste keer nog eens flink op te jagen.

Volgens de afgelopen week ingestelde traditie zijn we bij terugkomst in Wateringen nog maar even een ijsje wezen scoren. De ijsboer herkende ons al, want hij vroeg gelijk waar onze derde man was (hoezo omzetbewust?).

Morgen vertrekken Cees en ik naar Belgie voor de 170km van de Velomediane in La Roche, dus dit was het laatste "taper" trainingsritje voor het hoofddoel van dit jaar. Ik ben erg benieuwd hoe de vorm is op de colletjes in de Ardennen. Hopelijk houden we het droog. Er wordt 15 graden en regen voorspeld. 170km in de regen is niet echt wat je zegt lekker.We will see.


Racefiets
6974 km (77x)
264:39 uur
Cross-hybride
587 km (10x)
25:41 uur
Totaal
7561 km

3 reacties:

Ronald van Schaik zei

Succes komend weekend in La Roche, heerlijk stadje! Die ardense heuvels zul je wel voelen in de pootjes, zitten een stel draken tussen!

Johan Barelds zei

Bedankt Ronald! Theo (blogt) waarschuwde ons ook al vorige week. Hij is ook een keer behoorlijk stuk gegaan tijdens de Velomediane. 3300hm is natuurlijk ook niet weinig op 170km. Misschien moet ik mijn klettersteig setje maar meenemen..:-)

Patrick zei

Succes Johan! hopelijk inderdaad goed weer.