zaterdag 10 maart 2012

Witte Kruis Classic - 2012

Vandaag was het eindelijk zo ver, de eerste toertocht van 2012. Traditiegetrouw wordt bij mij (wat heet, na 2 jaar..:-), het spits der toertochten afgebeten door de Witte Kruis Classic. Vertrek en finish in Den Haag, een thuiswedstrijd dus. Vorig jaar had ik hem ook al gereden en wegens enorrrrum succes ook voor dit jaar weer op het programma gezet. Nu ik net nog even de website van de WKC er op na sla zie ik dat hij nog maar voor het 3e jaar verreden wordt, dus ik heb alleen het eerste jaar klaarblijkelijk gemist.
Gezellige drukte bij de start in het HALO gebouw
Lek!
Vertrek en finish zijn bij het HALO gebouw in Den Haag. Als ik naar de HALO toe fiets miezert het al wat en het wegdek is nat. Een succes formule voor lekke banden, en dat heb ik geweten! Al na 20 km heb ik de eerste lekke (voor) band te pakken. En rond de 60km dient de 2e zich aan (achterband). En als klap op de vuurpijl rijdt ik nog lek als ik het terrein van HALO weer opdraai voor de finish.

Nog fris en fruitig bij de start!
Aangezien ik maar 2 reserve bandjes bij me heb biets ik ter plekke een bandje van een vossenrit kennis. Ik moet namelijk na de finish ook nog een stukje terug naar huis fietsen. Ben ik even blij dat ik die 3e pas na binnenkomst kreeg! Anders had ik het thuisfront moeten bellen voor repatriëring. De hele tocht zie je trouwens fietsers banden vervangen. Ben erg benieuwd hoeveel bandjes er vervangen zijn vandaag, maar dat het er veel zijn is zeker.
Moeders mooiste.....

Toch lekker
Ondanks het mindere weer en de 3 lekke banden heb ik lekker gereden. Wel is de vaart er uit als je weer moeten stoppen om je band te plakken, maar al met al ging het toch wel lekker. De verzorging was ook weer uitstekend. Bij gevaarlijke punten stonden vrijwilligers om het verkeer te regelen. Zoals gebruikelijk was er een verzorgingspost bij Vliegveld Rotterdam. Dat was direct na mijn 2e lekke band. Ik heb nog geprobeerd een binnenbandje te regelen voor reserve, maar die waren er helaas niet te krijgen. Wel bananen, krentebollen en Koek. Helemaal niks mis mee!

Tijdrit
Ter hoogte van de Nieuwe Waterweg was weer de tijdrit van 9km. Omdat ik op dat moment even een kleine dip had ben ik lekker in een grupetto blijven zitten. Niks geen tijdrit rijden. Gewoon even lekker in de groep uit de wind en herstellen..:-). De laatste 20km vanuit Hoek van Holland terug richting Den Haag zijn een kadootje. Met windkracht 5 in de rug vlogen we weer terug. En dat was ook wel verdiend na al die lekke banden misère. Maar volgend jaar doen we hem uiteraard gewoon weer!
En zo zie je er dan uit na 117km natte prut.

Het vooruitzicht
Morgen weer een vossenrit, de een-na-laatste. En volgende week zaterdag staat de Joop Zoetemelk Classic op het programma. Ook erg leuk. Het feest is begonnen!

3 reacties:

Anoniem zei

leuk verhaal! vr gr brasi kurtz

Theo zei

Gelukkig ziet het weer er voor zaterdag wat beter uit! Duimen maar.

Bully & Bataaf zei

Ik was na afgelopen zaterdag langer bezig om de fietsen weer schoon te krijgen dan dat ik in totaal op de fiets heb gezeten ;-)
''leuk, fietsen in de regen en drek''!?
`t is maar goed dat het liefhebberij is haha...
Op naar de volgende rit Johan!