zondag 4 maart 2012

2012, de stand van zaken tot nu toe

Omdat het nog maar mijn 3e fietsjaar is mag ik graag regelmatig mijn resultaten vergelijken met die van voorgaande jaren. Omdat ik sinds het begin consequent al mijn fietsritten in Garmin connect ingevoerd heb, is daar eenvoudig alle informatie van voorgaande jaren uit te halen. Vanmiddag heb ik eens een vergelijk gemaakt met dezelfde periode in 2011:


Een paar constateringen:

  • Ik heb al ruim 200 km meer gefietst dan vorig jaar. Waarschijnlijk een direct gevolg van het niet op wintersport gaan dit jaar. Hierdoor heb ik een week meer kunnen fietsen.
  • De gemiddelde snelheid ligt dit jaar al aanzienlijk hoger dan vorig jaar bij een slechts iets hogere gemiddelde hartslag. Een direct gevolg van de vossenritten deze winter. Het bewijs dat vossenritten een prima training zijn om in de winter de conditie vast te houden.
  • De gemiddelde fietscadans ligt een stuk hoger dan vorig jaar. Het is me niet helemaal duidelijk waar dit door komt. Ik vermoed dat ik de cadans van het vorig jaar beter heb kunnen vasthouden. Vorig jaar was er bovendien nog veel minder fietservaring.

Algehele conclusie: Lekker van start gegaan dit jaar. Laat de toertochten maar komen. Volgende week de eerste.  Fiets ze!

2 reacties:

Bully & Bataaf zei

Altijd leuk om terug te kijken naar vorige seizoen(en) nog leuker om te zien dat je een stijgende curve hebt. Waar fiets je komend weekend? wij fietsen de Haterse Vennentocht, 105 km.

Johan Barelds zei

@B&B: Ik begin lekker in de buurt met de toertochten. A.s. zaterdag begin ik met de Witte Kruis Classic in Den Haag (100km). Vooor volgende week staat de Joop Zoetemelk Classic op het programma (Leiden, 100km). Haterse Vennentocht is in Bennekom zie ik? Klinkt als een leuk heuvelachtig parcours!