zaterdag 18 februari 2012

Nieuw materiaal

Het begint zo onderhand wel de maand van het materiaal te worden. Na de nieuwe wielen voor de racefiets trok ik vorige week mijn fietsbril aan stukken tijdens het schaatsen. Nou was die bril al redelijk gedateerd dus het was eigenlijk best wel tijd voor een nieuwe. Dus ben ik vanmiddag met mijn washandje met verjaardagsgeld naar de fietsenwinkel getogen. Na verschillende brillen gepast (en mezelf mee bewonderd) te hebben ben ik uiteindelijk toch weer op een AGU bril uitgekomen. Hetzelfde merk als mijn vorige bril, alleen een nieuwe modelletje. En dit is hem geworden:

AGU Takatsu White
Voordeel van deze bril is de goede ventilatie waardoor hij praktisch niet beslaat. Ook de kwaliteit van de glazen is uitstekend. Niet te donker en te vervangen door 2 andere meegeleverde setjes lichtere glazen.

Fietsendrager
Maar er is nog meer te melden op het materiaal front. Enkele weken geleden had ik het genoegen om mijn nieuwe leaseauto op te gaan halen. Van de vorige was het leasecontract verstreken, dus mocht ik een nieuwe uitzoeken. Het is een Ford Mondeo Wagon geworden. Nou dacht ik even eenvoudig mijn Twinnyload bevestigingsstuk op de nieuwe trekhaak over te zetten, maar dat viel vies tegen. De nieuwe trekhaak is één van het type afneembare trekhaak en daar paste mijn Twinnyload Classic dus niet meer op. Ook andere hulpstukken bleken niet te passen, dus een nieuwe fietsendrager moest er komen.
Spinder Hawk RH-2-FNE easyfit
Het is de Spinder Hawk RH-2-FNE easyfit geworden. Ik had voor mezelf een aantal minimale vereisten gesteld waar de fietsendrager aan moest voldoen en Spinder Hawk voldoet daar volledig aan:
  • Geen extra hulpstukken op de trekhaak monteren (zoals bij de Twinnyload)
  • Makkelijk op de trekhaak te monteren met snelsluiting (geen baco of steeksleutels oid nodig)
  • Geen bevestiging meer aan de pedaal / crank van de fiets (zoals bij de Twinnyload).
  • Fietsendrager kan neergeklapt worden zodat je bij de kofferbak kan als er fietsen op staan.
  • Minimaal 2 fietsen.
  • Niet te duur (< 250,- euro)
Hij is via het internet besteld en ik verwacht hem binnen enkele dagen. 

6 reacties:

Theo zei

Nou jij kunt weer goed voor de dag komen! Ga je de fietsendrager zaterdag meteen gebruiken? Had jij niet het plan naar Ochten te gaan voor de Zuid Veluwetocht? Ik ga er ook heen (bij goede weersomstandigheden) Ik hoor het wel!

Bully & Bataaf zei

Ze zeggen dat het altijd met drieen tegelijk komt...zie hier. Wel weer mooi ''spul'' ervoor terug Johan!
Kan `t seizoen maar los gaan.

Johan Barelds zei

De fietsendrager is inmiddels binnen en ik hem al even getest. Zeer praktisch ding. Blij mee. Kreeg ook nog een oplossing van Twinnyload aangereikt voor het probleem met mijn huidige drager. Goede support,dat wel, maar hij gaat toch maar marktplaats op. De nieuwe is een stuk handiger.

Anoniem zei

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem met mijn twinnyload en mondeo. wat was de oplossing van twinnyload?

Johan Barelds zei

Als je mij even een mailtje stuurt, dan forward ik je de reactie van Twinnyload.

Anoniem zei

mijn adres is v40mail AT yahoo .com

Alvast bedankt!