zondag 22 april 2012

Tacx Galaxia

Al tijden loop ik met de vraag rond of ik nou wel of niet een Tacx aan zal schaffen. Elk zichzelf respecterend fietser heeft namelijk zon ding thuis staan, behalve ik. Nou ken ik mezelf en weet dat ik niet echt veel langer dan een uur binnen kan sporten. Bovendien heb ik al een fraaie crosstrainer staan die bij slecht weer een prima vervanging is voor het reguliere rondje Westland.

Het is dus een beste hap geld voor een apparaat wat ik waarschijnlijk niet veel zal gebruiken. In de zomer alleen bij een sporadische regendag en in de winter gaat mijn voorkeur uit naar buiten fietsen ongeacht de temperatuur.

Tot ik recent een Tacx rollenbank ergens op het internet tegenkwam. Weliswaar geen weerstand mogelijkheid, maar daarentegen ook niet al te duur. Bovendien is het de bedoeling los op het ding te fietsen dus zonder dat de fietst vast zit met een beugel of iets dergelijks. Een aparte ervaring. U begrijpt het al: ik ben door de bocht gegaan en heb er eentje opgehaald: de Tacx Galaxia. Mijn bevindingen zal ik binnenkort hier publiceren.
De Tacx Galaxia
Herstelweek
Na 3 weekenden klimtoertochten sloeg deze week een laffe verkoudheid toe. Gevolg: zwabberbenen, enorme snotproductie en een broeikop. Leuk is anders. Maar de boog kan niet altijd gespannen zijn, dus heb ik er maar een herstelweek van gemaakt. Even wat minder kilometers op een lagere intensiteit. Vandaag voor het eerst met de zondagstoertocht van de club meegefietst. Naar de bloembollenvelden en de Keukenhof rondom Lisse. Het hele gebied ruikt daar zelfs naar bloemen en het geeft prachtige plaatjes. Geen foto's geschoten natuurlijk, want de jongens van de club gaan hard en wachten niet.

Op de terugweg naar huis waren zwager Cees en ik onze snelle groep kwijt en tot overmaat van ramp raakten we ook nog de pijlen naar huis kwijt. Dus met z'n tweeen op avontuur om via het centrum van Leiden uiteindelijk langs de Vliet weer op de route naar huis te belanden. Deze terugweg was met windkracht 4 a 5 tegen flink pittig. Maar de klimtoertochten hebben het beoogde trainingseffect gesorteerd dus echt afzien werd het niet. Maar eens bekijken wat we volgend weekend gaan rijden.

3 reacties:

Bully & Bataaf zei

Het heerst....snotkokers, volle koppen, weinig vut in de benen!
Nu even bijtanken kan geen kwaad gezien de lange tochten zich beginnen aan te melden.

Ben benieuwd naar je bevindingen van de Tacx.

Johan Barelds zei

Gisteren een uurtje herstel op de rollenbank gedaan. Dat gaat prima. Maar je merkt dat je je hartslag nauwelijks in/boven D1 krijgt omdat je geen verzet hebt. Maar voor hersteltraining is dat natuurlijk geen probleem.

Theo zei

Mooi apparaat die rollenbank. Hoop dat je er veel km's plezier op zult hebben. En ja...he blijft binnen fietsen he...