vrijdag 1 januari 2010

Doel winter 2010/11

Doel zomer 2010
In 2010 heb ik voor het eerst véél gefietst (+/- 7000 km). Dat had alles te maken met het doel wat ik mij begin dat jaar gesteld had nl. het uitrijden van de wielerklassieker Luik-Bastenaken-Luik. Dat doel is met veel plezier in augustus j.l. gehaald. Ik kan wel stellen dat ik dit jaar de echte liefde voor het fietsen ontdekt heb. Of anders gezegd: ik ben een fietsjunk geworden...:-)

Doel winter 2010/11
Nu het zomer doel van 2010 gehaald is komt gelijk de vraag: en wat nu? Voor het bepalen van/werken naar een zomer doel 2011 is het nog iets te vroeg (alhoewel ik al wel ideeën heb). De vraag is dus: wat voor sportief doel ga ik mezelf stellen voor de winter van 2010/11?

Na enkele weken van overpeinzing (en googlen) ben ik er uit. Ik heb mijn hele leven al geschaatst. Het ligt dus voor de hand om een duursport winterdoel in die richting te zoeken. Ik ga daarom deze winter proberen de Alternatieve Elfstedentocht op de Weissensee te schaatsen. Deze wordt rond einde januari/begin februari verreden. Met de fietskilometers van dit jaar nog in de benen probeer ik naadloos over te schakelen op het schaatsen einde september zodat de fietstraining ook nog goed van pas komt voor dit winterdoel.

0 reacties: