maandag 5 juli 2010

Rit 1 - Camping - Cadaques - Camping, 71 kilometers, 593 hm

Na zaterdag en zondag de hele dag met de caravan gereisd te hebben, was het vandaag wel weer eens tijd om op de fiets te gaan zitten. Aangezien we vorig jaar op dezelfde camping zijn geweest was de omgeving me al enigzins bekend. Ook niet al te bekend overigens want ik kampte toen nog met een longontsteking en sinecitus.

Cadaques
 Hoe anders was dat vandaag. Als wel getrainde aap besloot ik vandaag om naar Cadaques te fietsen en weer terug. Om naar Cadaques te gaan moet je een redelijke klim over een berg en weer bergafwaarts maken. Aangezien er maar een weg naar Cadaques is, moet je diezelfde berg dus ook weer terug over. Vorig jaar heb ik in het begin van de berg na een kilometer gelijk weer rechtsomkeert gemaakt. Was compleet uitgeblust en had totaal geen conditie meer. Was dus nu erg benieuwd hoe mijn conditie zich zou verhouden tot vorig jaar.

In het begin van de rit was het even inkomen, ook mede gezien de harde wind van zee. Maar na enkele kilometers had ik het ritme te pakken en ging het uitstekend. In Cadaques aangekomen heb ik de rotonde helemaal genomen en ben linea-recta weer terug gegaan waar ik vandaan kwam: de berg weer op..:-) Ook de terugweg ging zonder noemenswaardige problemen en binnen no-time was ik weer terug in Roses waar de vlakke weg naar San Pere Pescador weer wachtte.

Het laatste stuk naar de camping had ik wind mee en kon ik +/- 10km lekker uitbollen. Een geslaagde eerste (berg)rit in Spanje. De kop is er af. Ik ga de komende weken de afstanden maar eens lekker uitbouwen en flink veel bergen in het parcours opnemen. Eens kijken of we dan de klim-conditie nog eens wat kunnen opschroeven! So far so good!


Teller:62 Activiteiten
Afstand:4,295.96 km
Gem. afstand:69.29 km
Tijd:172:42:22 u:m:s
Gem. tijd:02:47:08 u:m:s
Hoogte winst:14,675 m
Gem. snelheid:24.9 km/u
Gem. HS:140 bpm
Gem. fietscadans:89 rpm

0 reacties: