woensdag 22 september 2010

Lentekriebels in het najaar...

De zonnige dag vandaag was een mooi cadeautje tussen al die herfstdagen van de afgelopen weken. Het gaf een gevoel van een mooie lentedag na een lange winter. Het lijkt wel of het lichaam zoiets doorheeft en even wat extra energie vrijmaakt. Het fietsen ging in ieder geval erg lekker en ik heb de hele rit zo rond mijn omslagpunt kunnen rijden.

Proefrijden met zadel
Afgelopen week heb ik een 2-tal test zadels bij Bike2Build uit Vlaardingen gehaald. Mijn huidige `Selle San Marco Rolls´ geeft toch af en toe nog ongemak bij de zitbotjes. Bij Bike2Build kun je een ´zitvlak test´ doen waarbij ze de afstand tussen je zitbotjes opmeten. Op basis van deze meting zoeken ze dan een zadel wat daar precies op afgestemd is. Vervolgens mag je met dit zadel, na borg betaling, een tijdje proefrijden en als hij bevalt kun je hem eventueel kopen.
Fizik Arione
Het zadel waar ik vandaag mee proef gereden heb is de `Fizik Arione´. Conclusie na de rit: een lekker zadel met voelbare goede ondersteuning van de zitbotjes. Volgende keer ga ik het andere test zadel proberen.

Teller:93 Activiteiten
Afstand:6,876.94 km
Gem. afstand:73.95 km
Tijd:273:05:58 u:m:s
Gem. tijd:02:56:11 u:m:s
Hoogte winst:28,272 m
Gem. snelheid:25.2 km/u
Gem. HS:140 bpm
Gem. fietscadans:90 rpm

2 reacties:

Anoniem zei

Zeker geen koffie stop onderweg

groetjes,
Conny

Johan Barelds zei

Ha Conny!

Nee, zeker geen koffiestop onderweg...:-).
Dat doen we op de langere toertochten weer.
Hoe is het trouwens? Long time no see.

Gr. Johan