vrijdag 21 januari 2011

Tractus iliotibialis frictie syndroom

Gisteren tijdens het fietsen kreeg ik weer wat pijn aan de buitenkant van mijn rechterknie. Dat is een oude bekende blessure waar ik ook al eerder last van heb gehad bij het hardlopen en onze jaarlijkse trektochten door de bergen. Het is een soort van irritatie van de pees die ontstaat door repeterende buiging van de knie.

Na wat googlen kwam ik een prachtige beschrijving op het internet tegen inclusief een plaatje die de oorzaak van blessure mooi visualiseert:  http://www.sgcvisser.nl/Knietractus.html
Gelukkig valt het bij mij nu nog mee, dus de komende weken een beetje kalm aan doen en dan verdwijnt het hopelijk weer.

Velomediane
Het is officieel! Gisteren heb ik me (online) ingeschreven voor het hoofddoel van 2011, de "Velomediane Claudy Criquielion". Het is overigens de eerste cyclo die ik meerijdt waar de tijd ook officieel geregistreerd wordt en je in klassement opgenomen wordt.

3 reacties:

ronald zei

Hallo Johan

Zelf heb ik last van het Tractus iliotibialis frictiesyndroom. Heb jij nog ondertussen een oplossing gevonden?

Ik ben aan het experimenteren met zadelhoogte en afstelling van schoenplaatjes
Groet
Ronald

Johan Barelds zei

Dag Ronald,

Als je me je email adres even stuurt dan mail ik je even een verhaal.

Gr. Johan

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.