zondag 23 januari 2011

Den Haag - Sleeuwijk

Vandaag de eerste 100+ tocht van dit jaar. 109km om precies te zijn. Na mijn tocht van afgelopen donderdag waar ik plotseling weer last van mijn rechterknie kreeg had ik wel een beetje schrik over hoe het vandaag zou gaan. En tot mijn grote verbazing ging dat eigenlijk best wel prima. In het begin speelde de rechterknie nog een beetje op en heb ik dus rustig gereden om de boel niet te forceren. Onderweg af en toe even stoppen voor een fotootje of een broodje. En voor de belasting van de knie scheelt het ook enorm dat je geen wind tegen hebt...:-)
Het veer bij Nieuw-Beijerland, The Queen Jacqueline
Rond 10.00 uur stap ik op de fiets. Ik heb vandaag twee veren onderweg op de route. De eerste is de oude bekende van Maassluis naar Rozenburg en de tweede is de -voor mij nieuwe- veer bij Nieuw-Beijerland. Bij de laatstgenoemde gaat het oversteken lekker vlot en binnen no-time ben ik aan de overkant.
De man en zijn fiets bij de Kiltunnel.
Vanuit Nieuw-Beijerland fiets ik richting 's-Gravendeel waar ik door de Kiltunnel vlak onder Dordrecht uitkom. Bij dat punt was ik een vorige keer ook al eens doorgekomen om toen vervolgens met het veer bij Werkendam over te steken naar de Biesbosch. Maar zo niet deze keer.
Over de brug bij Moerdijk met links de Spoorbrug
en rechts het langs razende verkeer van de de A16.

Dit keer ga ik na Kiltunnel rechtsaf om nog verder af te zakken om vervolgens via de Moerdijkbrug het Hollandsch Diep over te steken. Aan de overkant aangekomen vervolgens linksaf richting Raamdonksveer.

Onderweg nog wat foto's geschoten van mooie oude pandjes bij Drimmelen. Een klein dorpje met een prachtig mooie historische dorpskern. Bij Geertruidenberg en Raamsdonkveer gaat het weer noordwaards via Hank en Nieuwendijk richting Sleeuwijk.
De brug over de Bergse Maas.
Tegen mezelf fietsen
Ergens tussen Hank en Nieuwendijk hoor ik plotseling iemand achter me fietsen. Ik denk elk moment gepasseerd te worden, maar niets is minder waar. Met al 100km in de benen wil ik uiteraard nog wel even mijn viriliteit tonen en zet nog maar eens even flink aan. Als hij me dan toch niet passeert dan kan ik hem wellicht wel weer afschudden. Maar ik blijf hem achter me horen tot ik op een gegeven moment een afslag neem; niets meer. Ik kijk achterom en constateer dat er ook helemaal niemand geweest is. Mijn eigen fietsgeluid heeft weerkaatst tussen de huizen langs de straat en mezelf opgejaagd. Ik heb letterlijk even tegen mezelf gefietst...:-)

Vijf uur en 109km later, met een beetje regen aan het einde, kom ik rond drieën in Sleeuwijk aan. Even douchen en daarna met een biertje en stuk gebak aanschuiven bij de verjaardagsvisite. De eerste 100km+ tocht van dit jaar is een feit (en dat al in januari). Het was weer een mooi tochtje!


Racefiets419 km (5x)
Cross-hybride225 km (4x)
Spinning3x
Cross-trainer-

5 reacties:

Jorg zei

Hoi Johan,

Lekker tochtje hoor! Ik ben lichtelijk jaloers. Dit weekend heeft het hier onafgebroken geregend dan wel gemiezerd. Ook ik wilde gaan voor mijn eerste 100+ tocht van het jaar. In plaats van fietsen is het kroeg hangen geworden. Volgende week beter hoop ik.

Johan Barelds zei

Morgen Jorg! Ik denk dat ik ook wel de nodige mazzel heb gehad. Zoals ik al schreef regende het hier ook al het laatste stuk van mijn tocht en dat is de rest van de dag niet meer opgehouden. Gelukkig zat ik toen al aan het bier en gebak...:-) Wel was het wegdek de hele route nat en mijn fiets was dus een complete zandbak bij aankomst (knarst lekker bij de pion..:-)). We moeten gewoon nog even geduld hebben ben ik bang. Dat mooie weer komt vanzelf weer.

Martin zei

Jij kan er ook wat van! Ook sprake van een milde vorm van verslaving?

Kees zei

netjes Johan al een 100+ in januari. meestal lukt mij dat pas in Maart :-)

Johan Barelds zei

@Kees: Dank! De eerlijkheid gebied te zeggen dat dit ook wel een hele mooie aanleiding was. Als ik vanuit huis een ronde was gaan fietsen was het waarschijnlijk niet meer dan 80km geworden.