zondag 27 maart 2011

Fietsen met je dochter

Mijn dochter Julia had al eerder eens aangegeven ook wel eens een keer mee te willen op de racefiets. Toen alle verjaardagsvisite vanmiddag vertrokken was leek dat hét moment te zijn om samen een stuk te gaan fietsen. Dus snel met de auto naar bon-ton Frere Cees gereden om de reserve-fiets op te halen en af te stellen, zodat Julia er op kon fietsen.

Julia had zich ondertussen in mijn reserve racekleding gehesen (beetje oversized, but who cares). Rond 17.00 uur zaten we samen op de fiets en reden we met de wind in de rug en het zonnetje in het gezicht richting Hoek van Holland. We gingen grote gedeelten met een snelheid van rond de 30km/uur, en dat viel me niet tegen. Dochter had duidelijk haar zinnen gezet om niet langzaam te fietsen. Mooi man, een dochter met pit!
Even samen op de foto
Bij Hoek v. Holland zijn we even gestopt om even van het fraaie uitzicht over de Nieuwe Waterweg te genieten. Daarnaast kon Julia haar rug even weer een beetje strekken (je weet zelf waarschijnlijk nog wel hoe dat gaat als je voor de eerste keer op de racefiets zit: een hoop gezeur in je rug).

Na een minuut of tien zijn we vervolgens weer via Naaldwijk huiswaarts gekeerd. En ja, dan heb je nog wel even wind tegen. Maar daar zijn papa's voor: windbrekers, met Julia bij mij in het wiel. Na ruim 90 minuten, en 36km later, waren we weer thuis. Overall conclusie: het ging hardstikke goed. En ondanks dat Julia toch wel wat moe geworden was, ging het helemaal niet slecht voor een eerste keer.

Een trotse vader.

Racefiets1341 km (16x)
Cross-hybride361 km (6x)
Spinning11:53 uur (9x)
Cross-trainer1:00 uur (1x)

1 reacties:

Jorg zei

Hoi Johan,

Tof man... ik kan niet wachten tot die smurf van mij de leeftijd krijgt dat hij - i.p.v. in het stoeltje aan mijn stuur - gewoon z'n eigen stuur kan vasthouden.

gr,

Jorg