zondag 3 april 2011

FTCW: Rust in de randstad

Vliegende start
Vandaag was de eerste toertocht in reeks van de FTCW. De 100km rijders mochten om 08.30 uur vertrekken. Omdat Kees vandaag niet mee rijdt sluit ik mij bij de eerste groep aan die vanaf de start vertrekt. En dat was gelijk bingo. Vanaf het begin ligt het tempo in de groep hoog (>35km). Ik vraag me ernstig af of ik wel de resterende 100km bij deze groep kan blijven. Het zijn net een stel jonge honden.

Koffie
Gelukkig zakt na een kilometer of 15 het tempo terug naar zo rond de 32km per uur. Dat is prima te doen en ik bevindt me voortdurend voorin. Hier kan ik zelfs regelmatig kopwerk doen. Rond de 65km is de koffie-met-appeltaart stop. Ik neem maar een colaatje. Die suikers komen me beter van pas dan caffeine! Na een minuut of 15 gaan we weer op pad.

Jeugdige overmoed
De groep wordt ingehaald door een snellere groep en overmoedig als ik ben spring ik mee. Het gaat weer, net als bij de start, met snelheden van 35k/uur en meer. Dat begint me op den duur op te breken en een 15km voor de finish moet ik de groep laten gaan. Omdat mijn andere groep in geen velden of wegen te bekennen is fiets ik de laatste kilometers alleen.

Bij thuiskomst kan ik niet anders dan tevreden te zijn. Ik heb een gemiddelde snelheid van 32km/uur gereden (persoonlijk all time high) en heb zelfs regelmatig kopwerk kunnen doen. Snel douchen en voor de buis om de Ronde van Vlaanderen te zien. Wat weer een lekkere sportdag!

Racefiets1535 km (19x)
Cross-hybride432 km (7x)
Spinning11:53 uur (9x)
Cross-trainer1:00 uur (1x)

2 reacties:

Theo zei

nou dat was een lekker rondje zo te lezen. machtig gevoel als je zo'n tempo kan rijden he!

Johan Barelds zei

@Theo: Je slaap de spijker op zijn kop Theo. Je krijgt er een enorme kick van! Ik heb trouwens je Kuoto volgens mij nog zien staan tijdens de JZC. Was volgens mij bij de stop in Leimuiden achter op de parkeerplaats. Maar die kan natuurlijk ook van iemand anders zijn geweest.