vrijdag 1 april 2011

Leo

Wind tegen!
Vanmiddag heb ik weer mijn vaste trainingsrondje 'Rondje Westland gefietst. Het eerste gedeelte, van Den Haag naar Hoek van Holland, was het vet wind tegen. Dus een klein verzetje steken en ploegen maar! In de verte zag ik een andere wielrenner ook worstelen om vooruit te komen. Toen ik hem eindelijk inhaalde kon hij mijn wiel pikken. Na even in mijn wiel uitgerust te zijn nam hij de kop over en zo hebben we ons, om beurten de kop nemend,  richting Hoek van Holland geworsteld.

Leo
De fietser in kwestie bleek Leo te heten. Leo bleek al snel een mooie vent. Een echte krasse knar die al zon beetje alles op sportgebied had gedaan wat je kan verzinnen. Meerdere marathons, 8x de Mont Ventoux, De Alpe 'd-Huez, Luik-Bastenaken-Luik meerdere malen, Amstel Gold Race, Hoek van Holland-Den Helder-Hoek van Holland (300km!) etc. etc. Ook op medisch gebied had hij al de nodige ellende overwonnen: hernia's, trombose aan beide benen, ontstoken scheenbenen en nog allerlei, niet nader te noemen, shit. En toch gewoon door blijven gaan met sporten ('we gaan nog even de Mont Ventoux voor de 9e keer doen met Pasen'). Waarschijnlijk moet Leo aan het einde van zijn leven door iemand dood geknuppeld worden om hem te laten stoppen...:-) Kortom: een mooi mens.

Bij Vlaardingen hebben we afscheid genomen en ben ik het laatste stuk met de wind mee richting huis gefietst. Het was een mooie rit.

Racefiets1411 km (17x)
Cross-hybride432 km (7x)
Spinning11:53 uur (9x)
Cross-trainer1:00 uur (1x)

0 reacties: