woensdag 1 juni 2011

Elfstedentocht

Cees was op het laatste moment verhinderd voor ons trainingsrondje vanavond. En zelf had ik eigenlijk ook bar weinig zin. Maar goed, met de wetenschap dat als je eenmaal bezig bent de fut wel weer komt ben ik toch maar op de fiets gestapt. De fut kwam wel, maar rijkelijk laat en in veel te kleine hoeveelheid. Het gevolg was een bijzonder "rustig" rondje Westland.
Nieuwe buitenbandjes
Vanmiddag zijn mijn nieuwe buitenbandjes per post gearriveerd. 2 stuks "Continental Grand Prix 4 Season" met Vectran beschermlaag. Het zijn dezelfde banden waar ik nu ook al op rijdt en die zijn wegens goede resultaten geprolongeerd. Geen enkele lekke band meer gehad sinds ik op deze banden rijdt. Bovendien is de grip erg goed, ook bij slecht weer. Maar mijn huidige achterbandje is al bijna weer versleten dus is het weer tijd voor een nieuwe. Een snelle berekening leert dat ik er 4127 km op gefietst heb tem vandaag. Dat lijkt me wel wat aan de lage kant nu ik het zo bereken. Ik kan er wellicht nog wel een 1000km uithalen, maar ik heb liever nu nieuwe banden. Ze zijn overigens niet goedkoop (35, - euro p.stuk) maar dan heb je wel wat.

De Fietselfstedentocht
De fietselfstedentocht staat al weer voor de deur. Maandag over een week is het al weer zo ver. Vorig jaar fietste ik hem mijn schoonvader en zijn fietsclubje, dit jaar is mijn schoonvader op vakantie fiets ik hem samen met (wie kent hem niet) zwager Cees, die ook een kaart heeft kunnen bemachtigen. We starten rond 05.30 uur, dus dat zal iets van groep 4 zijn waar we in zitten (er zijn 23 groepen die starten vanaf 05.00 uur met 8 minuten tussen elke vertrekkende groep).

Als laatste training ga ik a.s. zondag met Cees een rondje om het Markermeer fietsen. Doel ~150km. Voor de geïnteresseerde lezer is er neer informatie over de Fietselfstedentocht te vinden via deze link.
Routekaart Fietselfstedentocht


Racefiets
3915 km (46x)
148:01 uur
Cross-hybride
514 km (9x)
22:41 uur
Totaal
4429 km 

6 reacties:

Theo zei

Toevallig bladerde ik gisteren ook door de site van de 11-steden. Ik hik tegen de afstand aan dus: chapeau voor ieder die dat rijdt! Succes met de voorbereiding en natuurlijk op 2e Pd.

Johan Barelds zei

Ha Theo! Gewoon opgeven en niet verder over nadenken. Ik ben ook geen super talent, de 11-steden is voor iedereen prima te doen. Het geheim zit hem in een niet te hoog tempo. Je mag zelfs niet eens harder dan 25km gem. Ik zie je volgende jaar! ..:-)

Johan zei

Johan,

Fiets inmiddels enkele jaren op de Continental GP4000(S), en ben tevens heel tevreden over deze banden.

Die 11steden fietstocht lijkt me een mooie uitdaging voor één van de volgende jaren. Heb overigens nog nooit in deze streek gefietst. Dus dit lijkt me een ideale tocht hiervoor. Vind overigens dat ze de bovengrens op de gemiddelde snelheid goed aanpakken : gewoon wat langere stops. Ook leuk :-)

Johan Barelds zei

@Johan: Je moet de sfeer van de 11-stedentocht echt een keer proeven. Net als de gelijknamige schaatstocht is een echt een stuk folklore. Je ziet de meest vreemdsoortige deelnemers (bakfietsen!) en de supporters onderweg zijn fenomenaal. Het is wel lastig om aan deelnemerskaarten te komen dus als je volgend jaar mee wilt doen, kun je het best nu al op zoek gaan.

Willem Echthuizen zei

Johan,,
Succes zo met de tocht.
Misschien komen we elkaar tegen :-)

Willem

Johan Barelds zei

@Willem: Jij ook man. Hopelijk houden we het droog!