vrijdag 3 juni 2011

Katwijk aan Zee

Met al die feestdagen en het prachtige mooie weer is er bijna niet tegen aan te bloggen zoveel ben ik aan het fietsen. Het prachtige weer van vandaag lonkte en uiteraard kon ik die verleiding niet weerstaan. De fiets(en) had ik gisteren weer eens helemaal schoongemaakt en de 'machina' loopt weer als een naaimachientje. Een genot om weer op een mooie, schone, gesmeerde fiets te fietsen met dit prachtige weer.

Wind!
Het mocht dan wel mooi weer zijn, maar er stond een beste wind. Onder het motto 'lest best' dus maar eerst door de duinen, wind tegen, naar Katwijk aan Zee gefietst. Volgens mij is zon wind tegen tochtje een prima alternatief voor een bergritje. De hartslag schiet moeiteloos omhoog ondanks de relatief lage snelheid.
De 'Oude Kerk' aan de Boulevard van Katwijk aan Zee.
In Katwijk aangekomen rijdt ik over de Boulevard en plotseling valt mijn oog op de prachtige kerk die daar staat te schitteren in de zon. Het lijkt wel een kerkje zomaar gestolen uit een fraai, pittoresk Italiaans, zonovergoten dorpje. Nou fiets ik regelmatig over de boulevard van Katwijk, maar de kerk was me nog nooit opgevallen. Het blijkt de 'Oude Kerk' te zijn van de Hervormde Gemeente in Katwijk aan Zee.

Via Rijnsburg en Leiden ben ik al snel weer op mijn vertrouwde route langs de Vliet. En ik mag hier mijn beloning incasseren voor mijn noeste wind-tegen-arbeid naar Katwijk. Wind kracht 4-6 in de rug! Met snelheden tot 45km/uur laat ik mij lekker richting Leidschendam uitbollen. Lekker!

Planning voor morgen
Vanavond hebben we nog even lekker geBBQ'ed met bevriende buren. Ik had met buurman Niels al eerder een fiets tochtje gemaakt tijdens ons lange weekend in Coo en dat was hem klaarblijkelijk goed bevallen. We spreken af om morgen een tochtje naar Hoek van Holland te maken. Niels op mijn oude racefiets, om eens te kijken hoe dat bevalt (na op de cross-hybride in Coo te hebben gefietst). Zwager Cees die voor kluswerkzaamheden bij ons thuis was, haakt ook spontaan in, dus dat wordt een gezellig ritje met zijn drieën morgen. To be continued....

Racefiets
3983 km (47x)
150:36 uur
Cross-hybride
514 km (9x)
22:41 uur
Totaal
4497 km 

0 reacties: