maandag 10 oktober 2011

De Hermandad Schijtdoos!

Vaste lezers van mijn blog weten dat ik mijn stelling hier vaker bezig: "als je fietst dan maak je wat mee!" Zo kwam ik vandaag tijdens mijn vaste trainingsrondje Westland, ter hoogte van Hoek van Holland, langs het fietspad door de duinen, een bijzonder fenomeen tegen....

In het slechte economische weer waar de Nederlandse economie momenteel in verkeert, heeft de politie het zwaar te verduren. Keer op keer wordt er door geldzoekende politici aan de financiële stoelpoten van de politiekorpsen gezaagd terwijl anderzijds de verwachtingen van diezelfde korpsen telkenmale weer naar boven bijgesteld worden.

In een poging om hun dienders in deze financiële malaise toch maar vooral vast te houden zijn de politiekorpsen van Zuid-Holland er toch weer in geslaagd een nieuw konijn uit hun toch al zo platte politiepet tevoorschijn te toveren: De Hermandad Schijtdoos! Als de ijverige dienders tijdens hun duinpatrouilles plotsklaps aandrang tot schijten krijgen was tot voor kort de verleiding voor hen enorm groot om al wildpoepend hun bolus in de eerste de beste natuurbeschermde duinpan te draaien. Dat is nu allemaal gelukkig verleden tijd dankzij de Hermandad Schijtdoos! Een ware redder in nood voor de dienstdoende diender met acute aandrang.
De Hermandad Schijtdoos met openingen aan 2 kanten.
Dankzij zijn doordachte design kunnen er zelfs 2 dienders tegelijkertijd "schijt aan hebben".
De capaciteit van de schijtdoos is bovendien fenomenaal. Bij normaal gebruik is er meer dan een maand geen stront aan de knikker. Mocht hij uiteindelijk toch vol raken, dan kan hij, dankzij een uniek service contract met de Westlandse tuinders, linea recta bij de eerste de beste kas over de bloembollen uitgereden worden. Ik zeg: gewoon een retegoed initiatief!



Racefiets
8719 km (97x)
331:21 uur
Cross-hybride
695 km (12x)
29:43 uur
Totaal
9414 km

7 reacties:

Martin Kool zei

Hij is weergaloos!!

Johan Barelds zei

@Martin: ik ben maar gelijk reseller geworden met alleenrecht in heel de Benelux. De Hermandad Schijtdoos is dus vanaf nu rechtstreeks bij mij te bestellen..:-))

Martin Kool zei

Ik zal een goed woordje voor je doen. Maar ik denk dat ze er schijt aan hebben. D'r zit namelijk een luchtje aan. En ik wil natuurlijk geen gezeik. :-)

Johan Barelds zei

Tja, dan ben ik snel uitgekakt..;-(

Bully & Bataaf zei

`N redactioneel schijtstukje dus! ;-)

Inderdaad, wie zegt dat fietsen saai is slaat de plank compleet mis.

Maar heb jij gister gefietst in die kletsnatte storm?? op de ATB of Race?

Johan Barelds zei

Op de racer, het was hier gelukkig wel droog maar wel windkracht 6/7. Langs de Nieuwe Waterweg hang je dan met je fiets bijna in een hoek van 45 graden. Erg spectaculair (en goed voor je conditie)..

Bully & Bataaf zei

En de calorieen vliegen er zo vanaf...

dat het spectaculair is kan ik me voorstellen, doet me eigenlijk meteen denken aan dit filmpje op you tube
http://youtu.be/H8qgjyqibwY